شرایط کاشت ایمپلنت ساب پریو استیل

شرایط کاشت ایمپلنت ساب پریو استیل | بهترین ایمپلنت شهرکرد | بهترین ایمپلنت اصفهان |

بررسی شرایط کاشت ایمپلنت ساب پریو استیل

همیشه این تصور وجود دارد که ایمپلنت را در استخوان فک با جراحی لثه کار خواهند گذاشت. اما در برخی موارد انجام همچین عملی امکان پذیر نیست. از این رو روش هایی دیگری مانند ایمپلنت ساب پریو استیل وجود دارد که ایمپلنت را در داخل استخوان فک قرار می دهند و یا در شرایط خاص بالای استخوان فک کار گذاشته می شود. در این مقاله از سایت دکتر مهران دانشمند، بهترین ایمپلنت شهرکرد شرایط کاشت ایمپلنت ساب پریو استیل را مورد بررسی قرار می دهیم.

با روش ساب پریو استیل می توان تکنیک های متعددی جهت بازسازی و ترمیم استخوان، بهبود زخم های طبیعی و ایجاد یک پایه محکم برای دندان های ایمپلنت را ساخت. ساب پریو استیل یک نوع قاب فلزی می باشد که با دقت فراوان بر روی استخوان کمی نزدیک به بافت بکار می رود. با روند بهبودی لثه ها، قاب نیز به سمت استخوان فک پیش می رود. پس از آن پست ها، که به قاب متصل شده اند، از طریق لثه ها بیرون می آید.

مراحل کاشت ایمپلنت

مراحل کاشت ایمپلنت ساب پریو استیل در طی دو مرحله جراحی انجام می شود. زمانی که بیمار به مرکز ایمپلنت جهت کاشت ایمپلنت مراجعه می کند، این ایمپلنت به صورت سفارشی ساخته می شود تا متناسب با ساختار استخوان بیمار ساخته شود. در مرحله نخست کاشت جراح بافت لثه را با دقت فراوان برش می دهد تا استخوان زیر آن به خوبی قبل مشاهده باشد. بعد از این مراحل متخصص از استخوان قالب گرفته می شود و سپس مشخص می شود چارچوب ایمپلنت قرار است در کجا قرار گیرد. در پایان کار دوباره لثه در جای اولیه خود بخیه زده می شود تا زمان جراحی دوم که بایستی انجام شود.

مرحله دوم کاشت ایمپلنت ساب پریو استیل لثه دوباره بایستی باز شود و اینبار ایمپلنت بر روی استخوان کار گذاشته شود. آن قطعه ای که نقش تکیه گاه را بر عهده دارد از بافت لثه بیرون می ماند و بافت در اطراف آن بخیه زده می شود. در پایان متخصص بریج موقت را روی آن قرار می دهد. برای اینکه لثه بهبود پیدا کند نیاز است که مدتی بیمار صبور باشد و در این مدت مراقبت های لازم را انجام دهد. پس از التیام لازم با عمل قالب گیری بریجی ساخته می شود که شباهت زیادی با دندان طبیعی دارد و پس از آماده شدن بر روی آن قرار می گیرد.

مزیت های کاشت ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان دارای مزیت های بسیار زیادی به شرح زیر است:

  • دارای ظاهری بسیار طبیعی است
  • باعث افزایش زیبایی دهان و دندان و طرح لبخند می شود
  • دوام و ماندگاری بسیار بالایی دارد
  • امکان انتخاب ایمپلنت به گونه ای که هم رنگ با دندان های طبیعی باشد وحود دارد
  • از سازگاری خوبی با بدن انسان برخوردار است
    و….

دلایل و علائم عفونت ایمپلنت دندان | بهترین ایمپلنت شهرکرد

افراد کاندید کاشت ایمپلنت دندان

استفاده از روش ایمپلنت برای ترمیم دندان ها برای افرادی به شرح زیر مناسب خواهد بود:

  • افرادی که یک دندان از دست داده باشند و فاصله بین دندان های انها طبیعی باشد
  • افرادی که چندین دندان از دست داده باشند
  • افرادی که تعدادی دندان در فک بالا و یا فک پایین از دست داده باشند
  • اشخاصی که توان استفاده از دندان مصنوعی ندارند
  • افرادی که دارای استخوان کافی در فک برای قرار دادن ایمپلنت باشند

درمان جایگزین برای فرد نامناسب جهت کاشت ایمپلنت ساب پریو استیل

در صورتی که به دندانپزشک و یا پریودنتیست مراجعه کنید و پزشک تشخیص دهد که شما کاندید مناسبی برای استفاده از این روش نیستید، می توانید از انواع گزینه های جایگزین ایمپلنت ساب پریو استیل استفاده کنید که این نمونه های جایگزین به شرح زیر می باشند:

استفاده از ایمپلنت اندواستیل

این نوع ایمپلنت به گونه ای است که در آن پایه مصنوعی در داخل فک قرار داده می شود تا به کمک این پایه های مصنوعی بتوان روکش مصنوعی را نیز در داخل دهان قرار داد. این نوع از ایمپلنت ها به عنوان رایج ترین انواع ایمپلنت در جهان شناخته می شوند.

صفحه اینستاگرام دکتر مهران دانشمند متخصص ایمپلنت شهرکرد

تقویت کردن استخوان فک

در این فرآیند می توان استخوان فک را برای استفاده از روش ایمپلنت تقویت کرد. به عنوان مثال: یکی از راه های تفویت استخوان فک، جراحی پیوند استخوان فک است که در این روش استخوان مورد نیاز برای ایمپلنت در داخل فک پیوند زده می شود تا فضا برای قرار گرفتن ایمپلنت در دهان ایده آل باشد.

تقویت کردن سینوس ها

تقویت کردن استخوان فک که به آن لیفت سینوس نیز گفته می شود روش دیگری است که در آن می توان شرایط فک و لثه یک شخص را برای استفاده از ایمپلنت ساب پریو استیل محیا می کند.

افزایش عرض تیغه استخوان

چنانچه علت اینکه شخصی امکان استفاده از روش ایمپلنت را نداشته باشد، کم بودن عرض تیغه استخوان باشد، این شخص میتوان جراحی افزایش عرض تیغه استخوان را در صورت صلاح دید پزشک انجام دهد و در نتیجه تیغه باریک استخوان فک او افزایش پیدا می کند.

 

دکتر مهران دانشمند در دکتر آفبهترین ایمپلنت شهرکرد در کلینیک 24


مطالب پیشنهادی برای مطالعه :

مزایا و معایب مصرف خمیر دندان زغالی

دلایل و علائم عفونت ایمپلنت دندان

علائم و درمان دندان عقل نیمه نهفته

دسته بندی : مطالب آموزشی بهترین ایمپلنت اصفهان و شهرکرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *