علل ایجاد عفونت در ایمپلنت دندان

علل ایجاد عفونت در ایمپلنت دندان | بهترین ایمپلنت شهرکرد | بهترین ایمپلنت اصفهان |

راههای درمان عفونت ایمپلنت دندان

چنانچه روش های جلوگیری از عفونت ایمپلنت دندان به خوبی رعایت نشود و پروتکل های بهداشتی زیرپا گذاشته شود، بیمار مجبور به پرداخت دوباره هزینه ایمپلنت دندان خواهد شد. زمانی که عفونت ایمپلنت خود را نشان می دهد، بسته به میزان عفونت می توان روش های درمانی را پیش گرفت.در صورتی که عفونت به محض کاشت خود را نشان داد بهتر است در اولین فرصت مشکل را با دندانپزشک خود در میان بگذارید. در این موارد بهترین گزینه برای درمان مصرف آنتی بیوتیک بوده که براساس دستور متخصص استفاده می شود. در این مطلب از سایت دکتر مهران دانشمند، بهترین ایمپلنت شهرکرد علل ایجاد عفونت در ایمپلنت دندان را مورد بررسی قرار می دهیم.

اما پیش از این مورد بهتر است که فرد بهداشت دهان و دندان را بعد از کاشت ایمپلنت بیشتر از قبل رعایت کند. استفاده از مسواک مخصوص ایمپلنت دندان و همچنین دهانشویه های تجویز شده توسط دندانپزشک می تواند باکتری های اطراف پایه ایمپلنت را بردارد. زمانی درمان جوابگو نمی باشد که عفونت بعد از قرار دادن تاج بر روی پایه بروز کند. در این حالت مختصص تمام جوانب عفونت را بررسی کرده و اطراف آن را با دقت فراوان تمیز می کند. در شرایطی که آنتی بیوتیک جوابگوی عفونت ایمپلنت دندان نباشد، جراحی برای تعویض ایمپلنت می تواند کارساز باشد.

عوارض به تعویق افتادن درمان عفونت ایمپلنت دندان

با وجود توصیه های مکرر متخصص ایمپلنت در هنگام کاشت و آموزش روش های جلوگیری از عفونت ایمپلنت باز احتمال بروز عفونت وجود دارد. در صورتی که بیمار از درمان سرباز دهد مشکلات بسیار جدی تری می تواند دامن گیر بیمار شود. علاوه براین با تعویق افتادن درمان عفونت ایمپلنت دندان احتمال برداشته شدن بافت استخوان های فک وجود دارد که خود باعث تضعیف شدن ارتباط استخوان و فک می شود.

شکست کاشت ایمپلنت دندان زمانی اتفاق می افتد که بیمار مراقبت باکتری های به وجود آمده نباشد. در این شرایط عفونت می تواند به بافت های نرم و سینوس ها سرایت کند. از نظر علم دندانپزشکی، ریشه بسیاری از دندان های فک بالا به سینوس ارتباط دارد و به هنگام بروز عفونت ایمپلنت دندان و عدم انجام روش های جلوگیری از عفونت ایمپلنت، عفونت به سینوس ها سرایت می کند.

ایمپلنت بدون درد | بهترین ایمپلنت شهرکرد

عوامل تاثیرگذار در ایجاد عفونت ایمپلنت دندان

فاکتورهای متعددی برای ایجاد عفونت در ایمپلنت دندان وجود دارد که در اینجا به چند مورد اشاره می شود:

بیماری لثه

زمانی کاشت ایمپلنت با موفقیت همراه است که در کنار رعایت بهداشت دهان و دندان، بیمار از لثه های سالم برخوردار باشد. اما با بروز بیماری لثه یا بیماری پریودنتال ، استخوان و فک دچار آسیب جدی می شود. همین امر باعث بروز عفونت در ایمپلنت دندان خواهد شد.

سیگار کشیدن

همانطور که میدانید تاثیر سیگار بر ایمپلنت دندان بسیار است و یکی از روش های جلوگیری از عفونت ایمپلنت دندان، عدم کشیدن سیگار است. زمانی که بیمار اقدام به کاشت ایمپلنت می نماید و هنوز عادت سیگار کشیدن را دارد، عفونت در ایمپلنت ایجاد شده و به مرور زمان از بین خواهد رفت.

تراکم استخوان فک

از شرایط اصلی برای کاشت ایمپلنت دندان، وجود تراکم استخوان استاندارد است. زمانی که بیمار با کمبود تراکم روبرو باشد برای وی از پیوند استخوان استفاده می شود. این پیوند می تواند به روش های مختلفی انجام شود و بسته به شرایط بیمار انجام می شود.

ویژگی های ایمپلنت آمریکایی Bicon

مزایا و کاربردهای ایمپلنت سوئیسی iTi

بررسی ایمپلنت دندان کره ای NeoBiottech

1 thoughts on “علل ایجاد عفونت در ایمپلنت دندان”