مراحل انجام کامپوزیت دندان

مراحل انجام کامپوزیت دندان | بهترین ایمپلنت شهرکرد | بهترین ایمپلنت اصفهان |

بررسی مراحل انجام کامپوزیت دندان

قطعاً زمانی که متخصص به شما می‌گوید باید از کامپوزیت دندان برای برطرف کردن مشکلات رخ داده در دندان استفاده کند، حتماً دوست دارید بدانید که این روش به چه صورت انجام می‌شود چون می‌خواهید از تعداد جلسات درمان و نحوه اجرای کار مطلع شوید. با ما همراه باشید تا در این مطلب از سایت دکتر مهران دانشمند، بهترین ایمپلنت شهرکرد مراحل انجام کامپوزیت دندان را با هم بررسی کنیم :

1- جلسه مشاوره

در نخستین گام شما باید در جلسه مشاوره دندانپزشکی شرکت کنید تا وضعیت دندان‌های شما بررسی گردد. در این جلسه حتماً لازم است عکسبرداری‌هایی نیز از دندان انجام ‌شود چون باید میزان سلامت مینا و ریشه دندان به طور کامل کنترل گردد. چنانچه متخصص تأیید نماید که شما کاندید مناسبی برای کامپوزیت دندان هستید، تاریخ جلسه درمان مشخص خواهد شد.

2- انتخاب کردن رنگ کامپوزیت

خوشبختانه طیف وسیعی از رنگ‌ها در کامپوزیت این امکان را فراهم می‌کند تا بتوانیم برای اغلب افراد این روش را اجرا کنیم چون رنگ دندان افراد با یکدیگر متفاوت است و این موضوع تحت تأثیر ژنتیک، رژیم غذایی، سبک زندگی و میزان مراقبت از دندان‌ها قرار دارد.

3- آماده‌سازی دندان هدف

در مرحله آماده‌سازی دندان، در صورتی که نیاز به ترمیم دندان باشد، ابتدا باید پوسیدگی دندان خارج شده و سپس در مرحله نهایی کامپوزیت اجرا شود. اما اگر بافت دندان سالم باشد، کامپوزیت با یک جرم‌گیری ساده شروع خواهد شد. هدف از جرمگیری، حذف کردن کلیه پلاک‌ها از روی دندان است چرا که بعد از قرار گرفتن کامپوزیت، امکان تمیز کردن سطح دندان وجود ندارد.

4- اسیدشویی دندان

با اسیدشویی، میکروب‌هایی که بر روی دندان وجود دارند به طور کامل پاک شده و سطح دندان برای چسباندن کامپوزیت آماده خواهد شد.

5- چسباندن کامپوزیت بر روی دندان

در نهایت کامپوزیت باید با کمک یک عامل پیوند دهنده بر روی دندان‌های شما قرار گیرد. برای این منظور متخصص از یک اپلیکاتور یا یک برس کوچک استفاده می‌کند. زمانی که کامپوزیت روی دندان قرار گرفت باید نور لیزر به مدت ۱۰ تا ۲۰ ثانیه به آن تابیده شود تا کامپوزیت فرم گرفته و سفت شود. در چنین شرایطی امکان برداشتن کامپوزیت وجود نخواهد داشت.

6- مسطح کردن کامپوزیت

در نهایت اگر لازم باشد، قسمتی از کامپوزیت ساییده می‌شود تا سطح آن کاملاً صاف و یکنواخت و درخشان گردد.

7- گاز گرفتن با دندان هدف

در مرحله نهایی، بیمار باید با دندان کامپوزیت شده، یک تکه کاغذ کاربنی را فشار دهد تا متخصص بتواند وضعیت کامپوزیت را بررسی کند و در صورتی که اصلاح نیاز باشد، اقدامات لازم را انجام دهد.

مزایا و معایب کامپوزیت ونیر دندان | بهترین ایمپلنت شهرکرد

چرا بعد از کامپوزیت دندان درد به سراغ افراد می آید؟

میزان درد بعد از کامپوزیت دندان به میزان آستانه تحمل خود شما بستگی دارد. برای مثال اگر قبل از کامپوزیت دندان عملیات ترمیم را انجام داده باشید، به دلیل اینکه بافت لثه نیز دستکاری شده و همین موضوع موجب حساسیت دندان‌های کناری نیز می‌گردد، درد بیشتر به سراغ شما خواهد آمد. ولی به طور کلی توجه داشته باشید که این درد باید روند نزولی داشته و در عرض چند روز برطرف گردد. در صورتی که ملاحظه می‌کنید درد بعد از کامپوزیت هر روز بیشتر می‌شود، حتماً این موضوع را با متخصص در میان بگذارید چون ممکن است مشکلی رخ داده و باید حتماً وضعیت لثه‌های شما کنترل گردد.

صفحه اینستاگرام دکتر مهران دانشمند متخصص ایمپلنت شهرکرد

کامپوزیت روی روکش

شاید یکی از دندان‌های شما روکش شده و اکنون ترک‌های در آن ایجاد شده است و می‌خواهید که بر روی این ترک‌ها کامپوزیت نصب شود. بنابراین در پاسخ به این سؤال که آیا امکان کامپوزیت روی روکش وجود دارد یا خیر باید بگوییم که به هیچ عنوان نمی‌شود چنین کاری را انجام داد. کامپوزیت دندان تنها می‌تواند بر روی مینای دندان قرار بگیرد و هیچ روشی برای چسباندن آن بر روی روکش وجود ندارد. بنابراین در صورت شکستن روکش دندان، باید آن را با یک روکش جدید عوض کنید.

دکتر مهران دانشمند در دکتر آفبهترین ایمپلنت شهرکرد در کلینیک 24


مطالب پیشنهادی برای مطالعه :

مهمترین علائم کیست دندان

کج شدن دندان ‌های کودک

سیاه شدن دندان پس از جرمگیری

دسته بندی : مطالب آموزشی بهترین ایمپلنت اصفهان و شهرکرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *