مراقبت های قبل و بعد از لیفت پیشانی

مراقبت های قبل و بعد از لیفت پیشانی | بهترین ایمپلنت شهرکرد | بهترین ایمپلنت اصفهان |

آشنایی با مراقبت های قبل و بعد از لیفت پیشانی

در این بخش از سایت دکتر مهران دانشمند بهترین ایمپلنت شهرکرد به بررسی مراقبت های قبل و بعد از لیفت پیشانی ، اقدامات روز جراحی و دوره نقاهت آن می پردازیم.

اقدامات قبل از لیفت پیشانی

پیش از جراحی لیفت پیشانی، پزشک از بیمار می خواهد که موارد زیر را انجام دهد:

• تست های آزمایشگاهی جهت بررسی و ارزیابی بالینی و پزشکی بیمار
  • محدود کردن مصرف مشروبات الکلی و یا برخی داروهای خاص.
  • همراهی فردی با بیمار در روز جراحی و یا حتی تا چند روز بعد از جراحی
  • مصرف آب و مایعات پیش از جراحی و حتی در دوران نقاهت بسیار اهمیت دارد.
  • آماده کردن پک های یخی. سبزیجات فریزری به کاهش تورم بعد از عمل کمک می کنند.
  • تعیین محل استراحت بعد از جراحی و مواردی مانند تهیه وعده های غذایی، قرار دادن بالشت زیر سر
  • قطع مصرف آسپیرین و داروهای ضد التهابی برای مدتی پیش از جراحی. این داروها احتمال خونریزی را افزایش می دهند.
  • کنار گذاشتن سیگار حداقل شش هفته قبل از جراحی. چرا که سیگار احتمال بروز عوارض را افزایش می دهد و روند بهبود را به تاخیر می اندازد.

در روز جراحی لیفت پیشانی چه اتفاقی می افتد؟

داروهایی جهت حفظ آرامش و راحتی به بیمار می دهند. علائم حیاتی بیمار مانند ضربان قلب، فشار خون و هم چنین گردش اکسیژن خون در طول عمل چک می شوند. جراح پلاستیک پیش از آغاز جراحی، روند جراحی را با بیمار مرور می کند. گاهی با شروع جراحی، جراح تصمیم به استفاده از چندین تکنیک می گیرد. نکته ای که اهمیت دارد این است که بیمار باید به جراح خود اطمینان داشته باشد.
بعد از برداشته شدن بافت و پوست اضافی، جراح برش های موجود را بخیه می زند. ناحیه درمان را با پد استریل و پانسمان الاستیک می پوشانند تا از بروز خونریزی و تورم پیشگیری شود. این پانسمان می تواند تا چند روز بر روی پیشانی قرار بگیرد.

مراقبت های قبل و بعد از لیفت پیشانی | بهترین ایمپلنت شهرکرد

مراقبت های بعد از لیفت پیشانی

بعد از جراحی لیفت پیشانی، پزشک مراقبت ها و اقداماتی که باید از سوی بیمار رعایت شوند را در اختیار قرار می دهد. توصیه هایی در خصوص:

مراقبت از زخم و بخیه ها
علائم طبیعی بعد از عمل
عوارض احتمالی
نحوه مصرف داروها
زمان مراجعه به پزشک
نکته ای که اهمیت دارد این است که بیمار باید تمام نکات را رعایت کند.

بلافاصله بعد از لیفت پیشانی

• بهتر است بیمار به پشت بخوابد و سر به مدت پنج تا هفت روز بالا نگه داشته شود.
  • قرار دادن کمپرس یخ اطراف چشم ها به مدت 48 ساعت به کاهش تورم کمک می کند.
  • ممکن است لوله ظریف و باریکی، جهت جمع آوری خون و مایعات اضافی زیر پوست قرار دهند.
  • معمولا پزشک از بیمار می خواهد که یک تا دو روز بعد از جراحی، جهت معاینه و بررسی روند جراحی به مطب مراجعه کند.
  • بیمار باید مرتب استحمام داشته باشد، آن هم به دلیل تزریق مایعات داخل وریدی. مصرف مایعات همواره توصیه می شود.
  • احتمال مشاهده کبودی، تورم و بی حس شدن طی چند روز اول وجود دارد. بیشترین میزان تورم دو تا سه روز خواهد بود و بعد از آن به تدریج برطرف می شود.
  • کبودی خود ابرو به مراتب کمتر از کبودی نواحی اطراف است. هر گونه خونریزی در قسمت زیر پلک ها جمع و باعث کبودی پلک پایین خواهد شد. این کبودی طی سه تا پنج روز برطرف خواهد شد.
  • درد، مشکل جدی بعد از لیفت پیشانی محسوب نمی شود. با این حال، برخی بیماران از احساس کشیدگی و ناراحتی در قسمت فوقانی سر و ابروها شکایت می کنند. به همین خاطر، داروهای مسکن جهت رفع چنین علائمی برای بیمار در نظر گرفته خواهد شد.
  • استحمام روز بعد از عمل بلامانع است. می توانید از شامپو برای شستن مو استفاده کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که بعد از عمل، پوست سر بی حس است و هنگام استفاده از برس و یا آب داغ، جوانب احتیاط را رعایت کنید تا آسیبی به پوست و یا مو وارد نشود.

دوره نقاهت لیفت پیشانی

• برش ها و بخیه ها یک هفته بعد از جراحی کشیده می شوند.
  • رانندگی دو تا سه هفته بعد از جراحی بلامانع است.
  • بعد از گذشت یک هفته فرد می تواند به محل کار خود برگردد و بعد از چند هفته قادر به انجام تمامی کارهای خود می باشد.
  • در طول دوره نقاهت و بهبودی، تحرک و پیاده روی را فراموش نکنید. با این حال، از برداشتن اجسام سنگین و فعالیت های شدید بدنی خودداری کنید.
  • میزان حساسیت پوست سر بعد از عمل به طور موقتی کاهش می یابد. این حالت به مرور زمان از بین می رود و معمولا با احساس خارش در این ناحیه آغاز می شود. این حالت بی حسی معمولا به مدت نه تا دوازده ماه بعد از جراحی احساس خواهد شد.

یک ماه بعد از لیفت پیشانی

بعد از گذشت این بازه زمانی فرد قادر به انجام کارها و فعالیت های خود می باشد.
انجام فعالیت هایی که منجر به بروز درد و ناراحتی می شوند، بهتر است باز هم به تعویق بیفتند. بهتر است میزان فعالیت ها به تدریج افزایش یابد تا دردی حین انجام کارها احساس نشود.

علل سیاه شدن ایمپلنت دندان

دندان مناسب برای کاشت ایمپلنت