مزایا و معایب کامپوزیت ونیر دندان

مزایا و معایب کامپوزیت ونیر دندان | بهترین ایمپلنت شهرکرد | بهترین ایمپلنت اصفهان |

بررسی مزایا و معایب کامپوزیت ونیر دندان

در مطلب امروز از سایت دکتر مهران دانشمند بهترین ایمپلنت شهرکرد قصد داریم به بررسی مزایا و معایب کامپوزیت ونیر دندان بپردازیم. همراه ما باشید.

معایب کامپوزیت ونیر دندان

با تمام مزایای کامپوزیت دندان، این روش معایبی نیز دارد که نمی‌توان از آن‌ها صرف نظر کرد. برخی از افراد ممکن است به مواد کامپوزیت واکنش نشان دهند و دندان‌های حساسی داشته باشند. خوشبختانه تعداد چنین افرادی کم است و بیشتر افراد، دندان‌های سازگار با مواد کامپوزیت دارند. اگر دندان‌های خود را با نیت زیبایی کامپوزیت می‌کنید، باید به این نکته توجه کنید که این کامپوزیت مقاوتی در حد دندان‌های طبیعی در برابر شکستگی ندارد. باید به خوبی از کامپوزیت‌های دندانی خود مراقبت کنید تا از شکستگی آن‌ها جلوگیری کنید.

نوشنیدنی‌های کافئین دارد یا نوشابه‌ها، به دلیل ترکیباتی که دارند به کامپوزیت‌ها آسیب می‌زنند. ممکن است کامپوزیت‌های دندانی شما بعد از نوشیدن چنین نوشیدنی‌هایی، لکه دار شود. مواد کامپوزیت در مقایسه با سایر مواد، کیفیت و مقاوت بالایی دارند. به همین دلیل کامپوزیت دندان‌ها هزینۀ بیشتری در مقایسه با سایر روش‌ها دارد. همچنین امکان کامپوزیت تمام دندان‌ها وجود ندارد و شما فقط می‌توانید برخی از دندان‌های خود را کامپوزیت کنید.

عوارض لمینت دندان | بهترین ایمپلنت شهرکرد

مزایای کامپوزیت ونیر دندان

کامپوزیت دندان می‌تواند دندان‌های شما را از دندان‌هایی با ظاهر و رنگ نامناسب به دندان‌هایی با فرم زیبا و سفید تبدیل کند. همچنین کامپوزیت دندان این امکان را دارد که تا حد زیادی همرنگ دندان‌های اصلی شما باشد. این موضوع باعث می‌شود دندان‌های شما ظاهری طبیعی پیدا کنند.

دندان‌هایی با ظاهر نامناسب، می‌تواند بر اعتماد به نفس شما تأثیرات بدی بگذارد. کامپوزیت دندان باعث می‌شود لبخندی زیبا روی صورت شما جای بگیرد و این موضوع باعث افزایش اعتماد به نفس شما می‌شود. کامپوزیت دندان، نتایج طولانی‌تری نسبت به سایر روش‌ها دارد. اگر کیفیت مواد کامپوزیت بالا باشد می‌توانید تا سال‌ها از دندان‌های زیبا و سفید خود لذت ببرید، اما اگر کیفیت کامپوزیت معمولی باشد، ممکن است کامپوزیت دندان‌های شما نیاز به ترمیم داشته باشد. لمینت سرامیکی نیز کاربردی مانند کامپوزیت ها را دارد اما در جزئیات با هم متفاوت هستند.

صفحه اینستاگرام دکتر مهران دانشمند متخصص ایمپلنت شهرکرد

کامپوزیت دندان، به دلیل مقاوم کردن دندان‌های شما، مانع از شکستگی و پوسیدگی دندان‌ها می‌شود. حتی اگر دندان‌های شما شکست یا دچار پوسیدگی شد، راحت‌تر از قبل درمان می‌شود. قبل از کامپوزیت کردن دندان‌ها، دندان‌ها را قالب گیری می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود نیازی به تراشیدن حد زیادی از دندان نباشد و کامپوزیت به خوبی روی دندان‌ها شما قرار بگیرد و به دنبال آن هزینه‌های درمان دندان شما تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

دکتر مهران دانشمند در دکتر آفبهترین ایمپلنت شهرکرد در کلینیک 24


مطالب پیشنهادی برای مطالعه :

معایب و مزایای آمالگام

آیا لمینت در پوسیدگی دندان ها تاثیر دارد؟

جلوگیری از سیاه شدن لثه

دسته بندی : مطالب آموزشی بهترین ایمپلنت اصفهان و شهرکرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *