پیشگیری و درمان پوسیدگی دندان آسیاب شیری

پیشگیری و درمان پوسیدگی دندان آسیاب شیری | بهترین ایمپلنت شهرکرد | بهترین ایمپلنت اصفهان |

بررسی پیشگیری و درمان پوسیدگی دندان آسیاب شیری

دندان های آسیاب شیری، نقش جویدن و خرد کردن غذا را برعهده دارد و عدم توجه به بهداشت دهان و دندان موجب می شود پوسیدگی دندان در دندان های آسیاب شیری بیشتر رخ دهد. احتمال باقی ماندن مواد غذایی بین این دندان ها نسبتا زیاد است. باقی ماندن مواد غذایی موجب اسیدی شدن و به مرور زمان پوسیدگی دندان خواهد شد. در این مقاله از سایت دکتر مهران دانشمند، بهترین ایمپلنت شهرکرد پیشگیری و درمان پوسیدگی دندان آسیاب شیری را مورد بررسی قرار می دهیم.

مصرف مواد قندی و شیرین، موجب پوسیدگی دندان های کودک می شود. یکی از راهکارهای مهم که می تواند در بهداشت دهان و سلامت دندان کودک موثر باشد، کاهش مصرف مواد قندی و شیرین است. استفاده از خمیر دندان مخصوص و مسواک مخصوص کودک موجب کاهش خطر پوسیدگی دندان شیری می شود. اما برای افزایش سلامت دندان شیری آسیاب، در کنار استفاده روزانه ۲ بار مسواک در روز، والدین می بایست از نخ دندان برای از بین بردن مواد غذایی مانده در بین دندان های آسیاب استفاده کنند.

عصب کشی و درمان پوسیدگی دندان آسیاب شیری

تمام دندان های شیری دارای ریشه و عصب هستند، دندان شیری آسیاب دارای ریشه بلند و محکم تری نسبت به دیگر دندان ها است و در صورت بروز پوسیدگی، نیازمند درمان عصب خواهد بود. مراحل درمان دندان های آسیاب به این صورت است که ابتدا باید میزان پوسیدگی مشخص شود. به دلیل روند آهسته پیشرفت پوسیدگی دندان، کودک می تواند هیچ علامتی نداشته باشد. این کار تنها با رادیوگرافی دندان و تشخیص دندانپزشک کودک امکان پذیر است.

روش های پیشگیری از سیاه شدن لثه | بهترین ایمپلنت شهرکرد

صفحه اینستاگرام دکتر مهران دانشمند متخصص ایمپلنت شهرکرد

اگر پوسیدگی دندان های آسیاب شیری در حد مینای دندان یا عاج باشد، درمان و ترمیم دندان بنا به صلاحدید دندانپزشک اطفال می تواند مواد همرنگ با دندان باشد و یا از آمالگام (مواد نقره ای رنگ) استفاده شود. در صورتی که پوسیدگی پیشرفت کرده باشد، دندانپزشک از روکش های مخصوص کودکان از جنس استیل ضدزنگ استفاده میکند. در هر صورت، در انتخاب نوع مواد و روش ترمیم نمی توان سلیقه ای رفتار کرد و دندانپزشک متناسب با شرایط دندان کودک بهترین روش را انتخاب خواهد کرد.

به دلیل اهمیت زیاد سلامت دندان های شیری به خصوص دندان های آسیاب، و سخت بودن تشخیص وجود پوسیدگی در این دندان ها، بهتر است برای معاینات دوره ای دندان کودک خود از یک دندانپزشک متخصص کودکان بهره بگیرید.

دکتر مهران دانشمند در دکتر آفبهترین ایمپلنت شهرکرد در کلینیک 24


مطالب پیشنهادی برای مطالعه :

دلایل و علائم عفونت ایمپلنت دندان

علائم و درمان دندان عقل نیمه نهفته

شرایط کاشت ایمپلنت ساب پریو استیل

دسته بندی : مطالب آموزشی بهترین ایمپلنت اصفهان و شهرکرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *