ایمپلنت دندان خلفی

ایمپلنت دندان خلفی | بهترین ایمپلنت شهرکرد | بهترین ایمپلنت اصفهان |

بررسی ایمپلنت دندان خلفی

شاید برایتان عجیب باشد اما به دلیل کارایی هر دندان، جنس ایمپلنت، برند و نوع آن نیز که می خواهید کار گذارید، بسیار متفاوت خواهد بود. دندان های جلویی بیشتر جنبه زیبایی داشته و چون در جلوی دهان قرار دارند به هنگام ترمیم دندان یا کاشت دندان، متخصص آزادی دست بیشتری دارد. اما دندان های خلفی یا دندان های آسیاب که بیشتر برای عمل جوییدن از آن استفاده می شود و در ته فک قرار دارد، به هنگام کاشت ایمپلنت اندکی زحمت را برای متخصص بیشتر می کند.در مطلب امروز از سایت دکتر مهران دانشمند بهترین ایمپلنت شهرکرد قصد داریم به بررسی ایمپلنت دندان خلفی بپردازیم.

در اکثر موارد چون دندان های خلفی زیاد به هنگام خندیدن به چشم نمی آیند، فرد خیلی دیر به سراغ ترمیم و یا کاشت آن خواهد رفت. به مرور زمان لثه دندان های خلفی نیز تحلیل رفته و شما مجبور به پیوند استخوان نیز برای آن ناحیه نیز خواهید شد.

براساس علم دندانپزشکی، معمولا سخت ترین ناحیه برای کاشت دندان، ناحیه خلفی در آرواره فک بالا و فک پایین است. علت این امر نیز این است که در ناحیه فک بالا حفرات سینوسی قرار دارد و در فک پایین نیز کانال های عصبی وجود دارد.

صفحه اینستاگرام دکتر مهران دانشمند متخصص ایمپلنت شهرکرد

ایمپلنت دندان خلفی | بهترین ایمپلنت شهرکرد

آیا برای ایمپلنت دندان خلفی باید پیوند استخوان انجام دهیم؟

پیوند استخوان زمانی در کاشت ایمپلنت خلفی استفاده می شود، که تراکم استخوان در حد مجاز برای کاشت دندان نباشد. براساس تحقیقات بدست آمده، در ناحیه فک بالا و پایین کمترین تراکم استخوان وجود دارد. از این برای کاشت موفق بایستی در همان ابتدا اندازه، طول و مشخصات ایمپلنت دندان خلفی را علاوه بر میزان تراکم استخوان به خوبی مشخص کرد.

پیوند استخوان را بسته به شرایط بیمار و مقدار هزینه ای که قرار است پرداخت کند، انتخاب می کنند. اما در کنار پیوند استخوان انتخاب جنس خوب و با کیفیت ایمپلنت دندان نیز بسیار تاثیرگذار است.

اخیرا تحقیق و بررسی بر روی بیش از 1400 کاشت ایمپلنت دندان صورت گرفته است. که در آن مشخص شده، کوچک بودن و یا کوتاه بودن طول ایمپلنت اصلا تاثیری بر عدم موفقیت یا عدم موفقیت کاشت دندان ندارد. نکته مهمی که به هنگام کاشت ایمپلنت خلفی باید به آن توجه کرد، انتخاب درست اندازه و نوع ایمپلنت برای این ناحیه است.

دکتر مهران دانشمند در دکتر آفبهترین ایمپلنت شهرکرد در کلینیک 24


مطالب پیشنهادی برای مطالعه :

آیا ایمپلنت دندان فاصله دار قابل انجام است؟

ایمپلنت زیر لثه

ایمپلنت آرگون

دسته بندی : مطالب آموزشی بهترین ایمپلنت اصفهان و شهرکرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *