بعد از بخیه های ایمپلنت دندان چه نکاتی را رعایت کنیم؟

بعد از بخیه های ایمپلنت دندان | بهترین ایمپلنت شهرکرد | بهترین ایمپلنت اصفهان |

بعد از بخیه های ایمپلنت دندان چه نکاتی را رعایت کنیم؟

پس از اینکه دندان ها با روش ایمپلنت معمولی ترمیم شدند و بخیه ها در لثه کار گذاشته شدند باید مراقبت هایی توسط بیمار انجام شود تا وضعیت بخیه ها به خطر نیوفتد. در این مطلب از سایت دکتر مهران دانشمند بهترین ایمپلنت شهرکرد قصد داریم درباره این مراقبت ها نکاتی خدمت شما ارائه کنیم.

مسواک زدن دندان ها و بخیه ها

پس از ایمپلنت دندان لازم است تا بیمار به خوبی و با دقت کامل دندان ها و بخیه ها را مسواک زند به گونه ای که از آسیب دیدن بخیه ها در حین مسواک زدن جلوگیری به عمل آید. در این خصوص می توان از دهان شویه نیز استفاده کرد.

استفاده از آنتی بیوتیک

استفاده از آنتی بیوتیک پس از جراحی ایمپلنت معمولی ضروری است زیرا با مصرف این دارو می توان از ابتلا به عفونت در دهان و عفونت بخیه ها جلوگیری کرد. معمولا در این خصوص توسط پزشک توصیه می شود که آنتی بیوتیک ها تا انتهای دوره مرتبا مصرف شوند.

صفحه اینستاگرام دکتر مهران دانشمند متخصص ایمپلنت شهرکرد

عدم انجام فعالیت های سنگین

انجام دادن فعالیت های سنگین پس از ایمپلنت باعث می شود. که به بخیه ها و لثه هایی که تازه تحت جراحی قرار داشته اند فشار وارد شود و بخیه ها دچار آسیب گردند.

فعالیت سنگین بعد از ایمپلنت می توانند باعث پاره شدن بخیه ها و یا جا به جا شدن انها گردند و خونریزی را افزایش دهند. پس باید برای مراقبت از بخیه های ایمپلنت دندان از انجام این امور تا مدت مشخص شده توسط پزشک پرهیز کرد.

دوری از سیگار کشیدن

سیگار کشیدن بعد از ایمپلنت باعث می شود که سرعت بهبودی فرد کاهش پیدا کند و لثه ها به مدت زمان بیشتری برای بهبودی نیاز داشته باشند. به همین دلیل زمانی که ایمپلنت معمولی انجام می شود و از بخیه استفاده می گردد باید از سیگار کشیدن پرهیز کرد تا لثه ها با سرعت بیشتری بهبودی پیدا کنند و از بروز عفونت در دهان جلوگیری به عمل آید.

البته زمانی که از ایمپلنت دیجیتال استفاده می شود نیز باید از سیگار کشیدن پرهیز کرد.

بعد از بخیه های ایمپلنت دندان | بهترین ایمپلنت شهرکرد

دکتر مهران دانشمند در دکتر آفبهترین ایمپلنت شهرکرد در کلینیک 24


مطالب پیشنهادی برای مطالعه :

ایمپلنت بدون خونریزی

ایمپلنت آرگون

بخیه های ایمپلنت دندان

دسته بندی : مطالب آموزشی بهترین ایمپلنت اصفهان و شهرکرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *