دلایل انجام سینوس لیفت قبل از کاشت ایمپلنت دندان

بهترین ایمپلنت شهرکرد | بهترین ایمپلنت اصفهان | دلایل انجام سینوس لیفت قبل از کاشت ایمپلنت دندان | بهترین ایمپلنت شهرکرد

بررسی دلایل انجام سینوس لیفت قبل از کاشت ایمپلنت دندان

سینوس لیفت که در عمل دندانپزشکی از آن به عنوان تقویت سینوس یاد می کنند، یک نوع جراحی است که جایگذاری پایه ایمپلنت را آسانتر می کند. زمانی که شخص دندان یا دندان های خود را در اثر عوامل مختلف از دست می دهد، به دنبال یافتن بهترین جایگزین دندان از دست رفته است. ایمپلنت دندان با مزایا و تنوع برند و جنس هایی که دارد راه را برای بیمار راحت کرده است. در مطلب امروز سایت دکتر مهران دانشمند بهترین ایمپلنت شهرکرد دلایل انجام سینوس لیفت قبل از کاشت ایمپلنت دندان را مورد بررسی قرار می دهیم.

شاید ایمپلنت دندان یک روش ماندگار و خوب برای کاشت دندان است اما برای ماندگاری نیاز به تامین برخی شرایط دارد. زمانی که بیمار از استخوان کافی برای ایمپلنت برخوردار نباشد، هزینه جراحی لیفت سینوس به میان می آید. انجام سینوس لیفت قبل از ایمپلنت باعث خواهد شد که استخوان به فضای بین دندان های مولار و پرمولار افزوده شود.

در علم دندانپزشکی برای ایجاد فضا برای استخوان، متخصص ایمپلنت دندان غشای سینوس را به سمت بالا حرکت داده و یا بلند می کند. به این حالت جراحی سینوس لیفت گفته می شود. در اکثر مواقع متخصص ایمپلنت دندان خود می تواند جراحی سینوس لیفت را انجام دهد.

مراحل جراحی سینوس لیفت

پیش از آنکه اقدام خاصی بر روی فک فرد انجام شود، متخصص با او یک مشاوره خواهد داشت. علاوه براین در این مرحله تصاویر رادیوگرافی با اشعه ایکس، اسکن های CT و دیگر موارد برای بررسی وضعیت کنونی فک انجام خواهد شد. از سوی دیگر باید نوع استخوانی که بایستی پیوند زده شود نیز باید انتخاب شود. انواع استخوان هایی که فرد می تواند برای پیوند از آن استفاده کند شامل موارد زیر است:

  • استخوان بدن خود بیمار (یکی از بهترین گزینه ها برای فرار از سرایت بیماری و ترمیم زودتر و بهتر)
  • پیوند استخوان با کمک استخوان شخص دیگر (در اکثر مواقع از افرادی که داوطلب برای پیوند اعضا بوده اند، استفاده می شود)
  • استخوان گاو
  • استفاده از مواد مصنوعی مانند هیدورکسی آپاتیت

کاربردهای ایمپلنت ثانویه | بهترین ایمپلنت شهرکرد

پس از انتخاب یکی از موارد بالا، نوبت به انجام لیفت سینوس قبل از ایمپلنت می رسد. در هنگام جراحی سینوس یک برش در لثه شخص ایجاد می شود. سپس متخصص مربوط یک حفره پنجره مانند درون استخوان ساخته و بعد از آن به سمت بالا هل می دهد. در این حالت غشای سینوس که به سمت بالا می باشد، فضای زیر آن با گرانول های مواد استخوان پیوندی پر می شود.

پس از انجام مراحل بالا دوباره بافت لثه در جای خود بخیه زده می شود. در نظر داشته باشید در صورت مشاهده هرگونه مشکل جدی و حاد نسبت به انجام سینوس قبل از ایمپلنت حتما با دندانپزشک خود مشورت داشته باشید.

صفحه اینستاگرام دکتر مهران دانشمند متخصص ایمپلنت شهرکرد

مزیتهای انجام سینوس لیفت قبل از کاشت ایمپلنت دندان

سینوس لیفت باعث میشود که بیماری لثه و آسیب ناشی از افتادن دندان دوباره ترمیم شود. زمانی که شخص دندان خود را برای مدت های طولانی از دست داده باشد، به مرور زمان عفونت باعث خواهد شد که بافت استخوان تخریب شود. در این حالت دیگر ایمپلنت دندان به خوبی انجام نخواهد شد. وقتی صحبت از انجام سینوس لیفت قبل از ایمپلنت به میان می اید یعنی، سینوس لیفت کمک خواهد کرد که مواد از دست رفته استخوان با مواد طبیعی یا مصنوعی جایگزین شود.

در شرایط کنونی بالا شاهد خواهیم بود که سینوس ماگزیلاری ارتفاع بیشتری را کسب کند. انجام سینوس لیفت قبل از ایمپلنت باعث خواهد شد که تولید استخوان طبیعی تحریک شده و استخوان های تحلیل رفته دوباره ترمیم شود.

انجام سینوس لیفت قبل از ایمپلنت از سوی دیگر عمل کاشت را بسیار ساده تر می کند. زمانی که استخوانی جدید با کمک جراحی سینوس به حفره اضافه می شود، به این معنی است که متخصص می تواند به صورت همزمان کاشت ایمپلنت را انجام دهد. در اکثر مواقع پس از مدت 9 که جراحی سینوس انجام شد، شما می توانید عمل کاشت ایمپلنت دندان را انجام دهید.

دکتر مهران دانشمند در دکتر آفبهترین ایمپلنت شهرکرد در کلینیک 24


مطالب پیشنهادی برای مطالعه :

انجام MRI با داشتن ایمپلنت دندان

مزایا و برتری کاشت ایمپلنت دندان

طول دوره انواع کاشت ایمپلنت دندان

دسته بندی : مطالب آموزشی بهترین ایمپلنت اصفهان و شهرکرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *