روشهای درمان درد دندان شیری

روشهای درمان درد دندان شیری | بهترین ایمپلنت شهرکرد | بهترین ایمپلنت اصفهان |

بررسی روشهای درمان درد دندان شیری

حتما این سوال برایتان پیش آمده است که برای درد دندان شیری چه کنیم؟ در این مطلب از سایت دکتر مهران دانشمند، بهترین ایمپلنت شهرکرد قصد داریم روشهای درمان درد دندان شیری را به شما آموزش دهیم. رفع درد دندان شیری به علائم درد، سن کودک، وضعیت عمومی سلامت و میزان وخامت پوسیدگی دندان او بستگی دارد. درمان درد دندان شیری شامل موارد زیر می‌باشد:

• مصرف داروهای آنتی‌بیوتیک طبق دستور پزشک
  • استفاده از داروهای مسکن
  • شستشوی دهان با محلول آب نمک چندین بار در روز
  • در صورت لزوم کشیدن دندان
  • در صورت بروز آبسه تخلیه عفونت
  • در صورت نیاز پر کردن دندان
  • جراحی دندان و برداشتن پالپ ملتهب از وسط دندان

در کل بهتر است کودک را نزد دکتر دندانپزشک برد تا او با معاینه دقیق کودک بهترین تشخیص را بدهد و مناسب‌ترین درمان روی کودک انجام شود. مثلا در مواردی که مودک باید در بیمارستان درمان شود، آنتی بیوتیک مورد نیاز او را از طریق رگ (وریدی) تزریق می‌کنند.

درمان های طبیعی درد دندان شیری

درمان‌های خانگی بیشتر برای تسکین درد دندان هستند و نه درمان قطعی. باید به این نکته توجه داشته باشید که برای درمان دائم درد دندان شیری بهتر است به دندانپزشک اطفال مراجعه کنید. درمان‌های طبیعی عبارت است از:

تغذیه سالم و صحیح کودک: برای پیشگیری از ایجاد پوسیدگی و عفونت دندان‌های کودک مراقب تغذیه او باشید. از دادن غذاهای شیرین، گرم، سرد و انواع نوشیدنی‌های الکلی به کودکان در سنین پایین خودداری کنید چرا که این مواد غذایی باعث تحریک دندان‌ها می‌شود. در هنگام دندان درد نیز بهتر است از غذاهای نرم و نوشیدنی‌های سالم استفاده کنید.
استفاده از روغن یا ژل میخک: مالیدن کمی روغن یا ژل میخک روی دندانی که درد می‌کند، می‌تواند به عنوان یک مسکن خوب عمل کند.
استفاده از نعنا: یکی از خواص گیاه نعنا تسکین درد و از بین بردن التهاب است. مقداری عرق نعنا را در یک چهارم فنجان آب بریزید و به کودک خود بگویید روزی ۲-۳ بار آن را به مدت ۳۰ ثانیه در دهان خود بگرداند.
استفاده از کمپرس یخ: مقداری یخ را داخل یک کیسه بریزید و روی گونه یا ناحیه‌ای که درد دارد به مدت ۲۰ دقیقه بگذارید. سرمای یخ باعث بی حسی دندان کودک می‌شود. از تکه‌های خیار و سیب زمینی یخ زده نیز استفاده کنید.
استفاده از مسواک و نخ دندان: در بسیاری از موارد گیر کردن یک تکه غذا در بین دندان‌های کودک باعث درد دندان او می‌شود. که به کمک مسواک و نخ دندان می‌توان از بروز این اتفاق جلوگیری کرد.

روشهای درمان درد دندان شیری | بهترین ایمپلنت شهرکرد

آموزش  آرام کردن لثه های دردناک

با دستمال مرطوب یا با انگشت به آرامی روی لثه‌های کودک را ماساژ دهید این کار از درد می‌کاهد.
از داروخانه دندانی‌های لاستیکی سخت را تهیه کنید.
شیشه شیر را با آب پر کنید و به کودک بدهید تا بمکد. شیر یا آبمیوه در طولانی مدت باعث پوسیدگی دندان می‌شود.
اگر کودک آنقدر بزرگ شده که جویدن بلد است، باید از سبزیجات سفتی مانند هویج و کرفس را در اختیارش قرار داد.
دهان و چانه کودک را دائما تمیز کنید تا موجب راش پوستی و خشکی نشود.
مصرف دارو، که حتما باید زیر نظر دندان پزشک متخصص مصرف شود.

کاربردهای ایمپلنت متحرک

علل و علائم پوسیدگی دندان شیری