روش های پیشگیری از تغییر رنگ کامپوزیت دندان

روش های پیشگیری از تغییر رنگ کامپوزیت دندان | بهترین ایمپلنت شهرکرد | بهترین ایمپلنت اصفهان |

بررسی روش های پیشگیری از تغییر رنگ کامپوزیت دندان

بسیاری از افراد به خاطر احتمال تغییر رنگ کامپوزیت از انجام آن خودداری می‌کنند. این در حالی است که می‌توان با رعایت برخی نکات ساده از تغییر رنگ کامپوزیت‌ها جلوگیری کرد. در مطلب امروز از سایت دکتر مهران دانشمند بهترین ایمپلنت شهرکرد روش های پیشگیری از تغییر رنگ کامپوزیت دندان را مورد بررسی قرار می دهیم.

وقتی دندان‌های خود را با کامپوزیت اصلاح کردید، باید بیشتر از قبل مراقبت از دندان‌های خود را جدی بگیرید. کامپوزیت دندان از خود دندان طبیعی به مراقبت بیشتری نیاز دارد. اگر می‌خواهید دوام رنگی کامپوزیت دندان‌های خود را افزایش دهید، پس از مصرف نوشیدنی‌های رنگی مثل چای و قهوه و همچنین خوردن غذاهای رنگدانه‌دار بلافاصله مسواک بزنید.

صفحه اینستاگرام دکتر مهران دانشمند متخصص ایمپلنت شهرکرد

علاوه بر مسواک‌ باید از نخ دندان هم استفاده کنید، زیرا مسواک نمی‌تواند تمامی فواصل بین دندان‌ها را تمیز کند. در شرایطی که نمی‌توانید مسواک بزنید می‌توانید به کمک نخ دندان و شستن دهان با آب، پلاک‌ها و بقایای مواد غذایی را از بین دندان‌های خود حذف کنید. استعمال دخانیات مثل سیگار و قلیان، نقش مهمی در تغییر رنگ کامپوزیت دندان‌ها دارد. پس اگر می‌خواهید رنگ کامپوزیت دندان‌هایتان خیلی زود تغییر نکند، توصیه می‌کنیم مصرف این دخانیات را به حداقل ممکن یا حتی به صفر برسانید.

نکات مراقبتی پس از کامپوزیت دندان | بهترین ایمپلنت شهرکرد

استفاده از دهانشویه هم می‌تواند در جلوگیری از تغییر رنگ کامپوزیت دندان‌ها موثر باشد، اما برای مصرف دهانشویه باید با دندانپزشک خود مشورت کنید.
باید به این نکته توجه داشته باشید که انتخاب خمیردندان مناسب هم در پیشگیری از تغییر رنگ کامپوزیت دندان اهمیت زیادی دارد. استفاده زیاد از مسواک می‌تواند منجر به کدرشدن سطح کامپوزیت دندان‌های شما شود، برای رفع این مشکل باید به طور منظم به دندانپزشکی برای پولیش سطح رویی کامپوزیت مراجعه کنید.

نکاتی را برای انتخاب رنگ کامپوزیت دندان

در زمان انتخاب بهترین رنگ برای کامپوزیت ونیر باید به این مسئله دقت نمایید که یک درجه تغییر در شید رنگ کامپوزیت دندان شاید به نظر مهم نباشد ولی هنگامی‌که همه کامپوزیت‌ها در کنار هم قرار می‌گیرند. یک درجه تغییر رنگ می‌تواند دو تا سه برابر در روشن‌تر یا تیره‌تر نمایش دادن دندان‌ها تأثیر داشته باشد.

بعضی از افراد ۷ تا ۹ برابر رنگ روشن‌تری را برای کامپوزیت ونیر خود در مقایسه با بقیه دندان‌های طبیعی انتخاب می‌کنند. شاید در تصور آن‌ها طرح لبخند زیبا، منحصربه‌فرد، شفاف و سفید شده باشد ولی در دید دیگران این تفاوت رنگ با دندان‌های طبیعی که در کنار آن‌ها قرار دارند اصلاً خوشایند نیست و کاملاً مصنوعی به نظر می‌آید.

دکتر مهران دانشمند در دکتر آفبهترین ایمپلنت شهرکرد در کلینیک 24


مطالب پیشنهادی برای مطالعه :

معایب و مزایای کامپوزیت ونیر دندان کدام اند؟

معایب و مزایای روکش دندان کدام اند؟

دلایل ترس از عصب کشی دندان کدام اند؟

دسته بندی : مطالب آموزشی بهترین ایمپلنت اصفهان و شهرکرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *