طول دوره انواع کاشت ایمپلنت دندان

بهترین ایمپلنت شهرکرد | بهترین ایمپلنت اصفهان | طول دوره انواع کاشت ایمپلنت دندان | بهترین ایمپلنت شهرکرد

بررسی طول دوره انواع کاشت ایمپلنت دندان

در ابتدا باید گفت که همانند هزینه ایمپلنت دندان با توجه به شرایط دهان و دندان بیمار متفاوت است. تعداد جلسات کاشت ایمپلنت دندان نیز برای هر کسی متغیر است. بدون شک هرچقدر که وضعیت بدنی بیمار و لثه او بهتر باشد تعداد جلسات ایمپلنت دندان نیز کمتر خواهد بود. بهتر است معاینات اولیه و عکس های مربوط به دهان و دندان را در اولین جلسات انجام داد. در مطلب امروز سایت دکتر مهران دانشمند بهترین ایمپلنت شهرکرد طول دوره انواع کاشت ایمپلنت دندان را مورد بررسی قرار می دهیم.

برای افرادی که به تازگی دندان خود را از کشیدند، تعداد این جلسات به حداقل تعداد خود می رسد. اما بیمارانی که به تحلیل لثه یا بیماری لثه دچار شدند و یا از تراکم استخوان کافی برخوردار نیستند، بایستی زمان بیشتری برای کاشت ایمپلنت بگذارند.

تعداد جلسات مورد نیاز برای ایمپلنت دندان

بستگی به روش کاشت ایمپلنت نیز دارد. انواع روش های کاشت دندان وجود دارد که هر کدام تکنیک های خاص خود را مورد نیاز دارند. اینکه شما از ایمپلنت معمولی استفاده می کنید یا ایمپلنت فوری یا یک روزه تفاوت از زمین تا آسمان است.

تنها نکته مشترکی مابین انواع روش کاشت ایمپلنت دندان وجود دارد، قرارگیری پایه ایمپلنت در استخوان فک است. اما مدت زمان جوش خوردن آن باز به سلامت بدنی بیمار و مراقبت های پس از کاشت پایه ایمپلنت دارد. در این بازه زمانی دوباره وضعیت های لثه و دندان فرد توسط متخصص مورد ارزیابی و معاینه قرار می گیرد. تا حدودی در این مراحل می توان به بیمار اعلام کرد که ایمپلنت دندان چند جلسه طول میکشد.

دندان مناسب برای کاشت ایمپلنت | بهترین ایمپلنت شهرکرد

روش های اصلی کاشت ایمپلنت در جای خالی دندان

ایمپلنت فوری

به محض از بین رفتن دندان این ایمپلنت را می توان جایگذاری کرد. برای نمونه زمانی که پوسیدگی شدید یا شکستگی دندان رخ دهد می توان دندان را از دهان خارج کرده و به سرعت ایمپلنت یک روزه یا فوری را کاشت کرد. در اکثر مواقع کاشت فوری ایمپلنت به محض از دست دادن دندان موفقیت آمیزتر می باشد. علاوه براین از تحلیل رفتن لثه به مرور زمان جلوگیری خواهد کرد. برای کاشت ایمپلنت دندان فوری یا یک روزه به طور تقریبی دو هفته زمان نیاز است.

کاشت ایمپلنت دیر رس

احتمالا تا به اینجای مقاله متوجه شده اید که پاسخ به این سوال که ایمپلنت دندان چند جلسه طول میکشد؟ برای همه یکسان و مشترک نیست. ایمپلنت دیر یرس یکی دیگر از روش های کاشت است که مدت زمان بیشتری را برای فرایند کاشت نیاز دارد. زمانی که دندان خارج می شود اما شرایط حفره مناسب برای کاشت نباشد، بایستی منتظر ماند که حفره ایجاد شده بهبود پیدا کند.

مدت زمان بهبودی بسته به شرایط بدنی بیمار و مراقبت های او متغیر و متفاوت است. چنانچه هنوز لثه بیمار پس از خارج کردن دندان مناسب برای کاشت نبود، متخصص ایمپلنت مجبور خواهد بود که به طور تقریبی حدود دو ماه صبر کند. برای افرادی هم که مدت زمان زیادی از جای خالی دندان آن ها می گذرد نیاز است که ایمپلنت دیر رس را انجام دهند.

صفحه اینستاگرام دکتر مهران دانشمند متخصص ایمپلنت شهرکرد

جایگزین دندان در طول دوره کاشت ایمپلنت

به طور معمول طبق استاندارد برای کاشت ایمپلنت دندان که چندین جلسه طول می کشد و این فرایند امکان دارد تا شش ماه ادامه داشته باشد. برای بیمار از پروتزهای موقت استفاده می شود. بدون شک تا تکمیل شدن فرایند کاشت روند عادی زندگی برای شخص سخت و طاقت فرسا خواهد بود. از این رو استفاده از پروتز موقت یک راه درمان محسوب خواهد شد.

فراموش نکنید که نبایستی این پروتزها را تحت فشار جویدن و یا دندان قروچه قرار داد. به طور خلاصه یعنی نباید این پروتزها با دندان های مقابل خود در فک دیگر، تماسی داشته باشند. زیرا در صورت ایجاد هرگونه فشار احتمال شکسته شدن پروتز موقت وجود دارد. علاوه براین امکان دارد پایه ایمپلنت را دچار آسیب کرده و ایمپلنت به مرور زمان لق و یا شل شود.

دکتر مهران دانشمند در دکتر آفبهترین ایمپلنت شهرکرد در کلینیک 24


مطالب پیشنهادی برای مطالعه :

کاربردهای ایمپلنت دندان tri

انجام MRI با داشتن ایمپلنت دندان

مزایا و برتری کاشت ایمپلنت دندان

دسته بندی : مطالب آموزشی بهترین ایمپلنت اصفهان و شهرکرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *