علائم عفونت پیچ و بخیه ایمپلنت

علائم عفونت پیچ و بخیه ایمپلنت | بهترین ایمپلنت شهرکرد | بهترین ایمپلنت اصفهان |

بررسی علائم عفونت پیچ و بخیه ایمپلنت

در این مطلب از سایت دکتر مهران دانشمند، بهترین ایمپلنت شهرکرد علائم عفونت پیچ و بخیه ایمپلنت را مورد بررسی قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.

علائم عفونت بخیه ایمپلنت

اگر به تازگی برای ایمپلنت دندان اقدام کرده‌اید و علائم زیر را مشاهده می‌کنید، باید به شما بگوییم که دچار عفونت بخیه ایمپلنت شده‌اید:

• در محل بخیه‌ها ورم و تغییر رنگ لثه را مشاهده می‌کنید.
  • خونریزی از بخیه‌ها اتفاق می‌افتد به گونه‌ای که حتی بعد از چند روز، این خونریزی با ترشحات چرکی ادامه دارد.
  • پایه ایمپلنت در داخل لثه شل شده است.
  • درد شدیدی را در پایه ایمپلنت احساس می‌کنید به گونه‌ای که با مصرف مسکن نیز این درد تسکین پیدا نکرده و حتی کم کم به قسمت گوش نیز سرایت می‌کند.
  • تب و التهاب لثه نیز از دیگر علائم عفونت بخیه ایمپلنت هستند.
  • عفونت به دلیل آلوده شدن بخیه‌ها اتفاق می‌افتد. اگر به بهداشت دهان و دندان در یک هفته اول توجه نداشته باشید. و یا اینکه متخصص نکات بهداشتی را برای بخیه زدن رعایت نکند. در چنین شرایطی دچار عفونت می‌شوید. البته اگر عفونت در مراحل ابتدایی باشد، با مصرف آنتی بیوتیک‌ها و تزریق آمپول به راحتی درمان خواهد شد. در غیر این صورت ایمپلنت شکست می خورد و شما مجبور هستید دوباره برای قرار دادن پایه ایمپلنت و بخیه زدن اقدام نمایید.

ایمپلنت آلفادنت | بهترین ایمپلنت شهرکرد |

علائم عفونت پیچ ایمپلنت

متأسفانه عفونت پیچ ایمپلنت یکی از عارضه‌هایی است که در صورت رخ دادن، می‌تواند به بافت استخوان فک شما آسیب وارد کند. به همین دلیل باید با علائم عفونت پیچ ایمپلنت دندان آشنا باشید تا وقتی که چند مورد از این نشانه‌ها را مشاهده کردید، سریعاً به متخصص مراجعه نمایید تا قبل از پیشروی عفونت و پوسیدگی استخوان فک، با مصرف آنتی بیوتیک‌ها بتوانید این عفونت را درمان کنید. علائم نشان دهنده عفونت پیچ ایمپلنت عبارتند از:

• دهان شما بو و طعم ناخوشایندی دارد.
  • درد شدیدی در پیچ ایمپلنت احساس می‌کنید به گونه‌ای که دندان‌های کناری را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.
  • پیچ ایمپلنت لق شده است و این نشان می‌دهد که به دلیل عفونت، اتصال بین پیچ ایمپلنت و استخوان فک از بین رفته است.
  • ترشحات چرکی در ناحیه ایمپلنت مشاهده می‌شود.
  • مصرف غذا در ناحیه که پیچ ایمپلنت قرار دارد، سخت می‌شود.
  • به دلیل بروز عفونت در پیچ ایمپلنت، ورم و تغییر رنگ لثه رخ خواهد داد.
  • زمانی که از نخ دندان و مسواک استفاده می‌کنید، حتی اگر مسواک را به آرامی به دندان بکشید، دچار خونریزی خواهید شد.
  • عفونت پیچ ایمپلنت عمدتاً به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی اتفاق می‌افتد. یعنی اگر متخصص در زمان قرارگیری پیچ در استخوان فک از ابزار‌ها و تجهیزات بهداشتی استفاده نکند. اگر پایه ایمپلنت استریل نباشد و همچنین اگر به بهداشت دهان و دندان در یک هفته اول بعد از قرار دادن پیچ ایمپلنت در استخوان فک توجه نکنید. قطعاً با مشکل عفونت پیچ دندان مواجه خواهید شد.

تفاوت لمینت و کامپوزیت

پرکردن دندان