چه زمانی برای عوارض عمل زیبایی گوش به پزشک مراجعه کنیم؟

بهترین ایمپلنت شهرکرد | بهترین ایمپلنت اصفهان | مزایای عمل زیبایی گوش

عوارض جراحی اوتوپلاستی و مراقبت‌های بعد از آن

عوارض عمل زیبایی گوش | در این بخش به موضوع عوارض عمل زیبایی گوش می پردازیم ، همراه ما باشید :

بهترین ایمپلنت شهرکرد | بهترین ایمپلنت اصفهان | . مزایای عمل زیبایی گوش

ورم گوش بعد از اتوپلاستی

می‌دانیم که جراحی نوعی آسیب عامدانه است که به بافت گوش می‌رسد. زمانی که گوش آسیب می‌بیند، سلول‌های آسیب‌دیده شروع به ترشح پیک‌های شیمیایی می‌کنند. این پیک‌های شیمیایی چند کار انجام می‌دهند که یکی از آنها گشاد کردن رگ‌ها و صدا زدن سلول‌های دفاعی است.

زمانی که دست شما زخم می‌شود هم همین حالت ایجاد می‌شود. جراحی هم مانند زخم عمل می‌کند. بافت ورم می‌کند و قرمز می‌شود. این ورم بعد از چند روز برطرف می‌شود. البته که برخی افراد ممکن است که بافت گوش آنها دچار ورم نشود و بدون آسیب دوره نقاهت برطرف شود.

درد بعد از انجام اتوپلاستی

از نکاتی که باید بدانید این است که دوره‌ی نقاهت اتوپلاستی چندان دردناک نیست. در این جراحی، بعد از انجام فرایند بر روی گوش‌ها یک پانسمان قرار داده می‌شود که درد ندارد اما سفت و محکم بر روی گوش‌ها احساس می‌شود. زمانی که این پانسمان برداشته می‌شود و از هدبند بر روی گوش‌ها استفاده می‌شود، چندان دردی احساس نمی‌کنید.

جالب است بدانید که درد این جراحی معمولا در روزهای اول دیده می‌شود و با قرص‌های مسکن بدون نیاز به نسخه هم می‌توان آن را مدیریت و کنترل کرد. اما اگر درد شدت پیدا کند و یا بیشتر از زمانی که پزشک به شما گفته‌است، طول بکشد، باید به پزشک خود اطلاع دهید. زیرا ممکن است که مشکلی پیش آمده باشد.

آیا پس از عمل اتوپلاستی جای زخم یا اسکار باقی می ماند؟

از عوارض و خطرات جراحی اتوپلاستی می‌توان به باقی ماندن جای زخم یا اسکار در پشت گوش اشاره کرد. زخم‌ها دائمی هستند و در پشت گوش یا داخل چین‌های گوش پنهان می‌شوند.

بهترین ایمپلنت شهرکرد | بهترین ایمپلنت اصفهان | چه افرادی کاندیدای خوبی برای اتوپلاستی هستند ؟

چه زمانی برای عوارض عمل زیبایی گوش به پزشک مراجعه کنیم؟

عمل جراحی زیبایی گوش هم مانند هر عمل جراحی دیگری ممکن است منجر به عوارضی شود که نیاز به مراقبت پزشکی فوری دارد. در صورت مشاهده‌ی هر یک از علائم زیر، فوراً جراح پلاستیک را مطلع کنید :

1. تب بالاتر از ۳۸ درجه سانتی‌گراد یا لرز
  2. خونریزی شدید از محل برش
  3. تشدید قرمزی در اطراف محل برش
  4. افزایش درد یا حساسیت به لمس یا سایر مشکلاتی که به نظر می‌رسد بعد از عمل تشدید شوند.

عمل زیبایی گوش تاثیر بسزایی بر افزایش زیبایی و اعتمادبه‌نفس فرد می‌گذارد. اگر کودک شما سنی کمتر از ۵ سال دارد و یا حتی تازه متولد شده و فکر می‌کنید نیاز به جراحی زیبایی گوش دارد، بهتر است پزشک جراحی پلاستیک او را معاینه کند و در صورت نیاز اقدامات لازم انجام گیرد.