عوامل ایجاد لثه تحلیل رفته

عوامل ایجاد لثه تحلیل رفته | بهترین ایمپلنت شهرکرد | بهترین ایمپلنت اصفهان |

بررسی عوامل ایجاد لثه تحلیل رفته

زمانی که لثه تحلیل می‌رود، معمولا برخی از دندان‌ها بلندتر دیده می‌شوند و ناهماهنگی‌هایی در میان آن‌ها به وجود می‌آید. گاهی اوقات نیز فرد با مشکلاتی مانند حساسیت زیاد به گرما و سرما روبرو می‌شود، که این موارد نیز از علائم و نشانه‌های تحلیل لثه هستند. در این وضعیت تحلیل لثه آغاز شده و با نمایان شدن ریشه‌ دندان‌ها این حساسیت ایجاد شده است. در این مطلب از سایت دکتر مهران دانشمند، بهترین ایمپلنت شهرکرد عوامل ایجاد لثه تحلیل رفته را مورد بررسی قرار می دهیم.

پس از تحلیل لثه باکتری‌ها در محل ایجاد آن جمع شده و با بافت و استخوان دندان آسیب‌های جدی وارد می‌کنند. در این شرایط ممکن است دندان لق شده یا مجبور به کشیدن آن شوید. موارد مختلفی مانند رعایت نکات بهداشتی، نوشیدن آب و رژیم غذایی سالم از بروز این مشکل جلوگیری می‌کنند. اما در صورت بروز آن مجبور به درمان تحلیل رفتن لثه با کمک جراحی هستید. علت‌های مختلفی در افراد وجود دارند که باعث بروز این مشکل می‌شوند. شایع‌ترین دلایل در ادامه ذکر شده‌اند.

عفونت و بیماری‌های لثه

یکی از مهم‌ترین و شایع‌ترین علت‌هایی که باعث تحلیل لثه می‌شود، بیماری‌های لثه است. بیماری لثه خود به دلایل مختلفی مانند مشکلات ژنتیکی، تغییرات هورمونی، رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان، بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت و … اتفاق می‌افتد. با این مشکلات احتمال بروز عفونت لثه بالا رفته و تحلیل لثه اتفاق می‌افتد.

مصرف دخانیات

یکی دیگر از مواردی که باعث بروز این مشکل شده و فرد به جراحی لثه تحلیل رفته نیاز پیدا می‌کند، مصرف سیگار است. بر اساس تحقیقات افرادی که سیگار می‌کشند، چهار برابر بیشتر در معرض ابتلا به مشکل تحلیل لثه هستند.

خونریزی لثه | بهترین ایمپلنت شهرکرد

ایجاد فشار بر دندان‌ها

از دیگر عوامل تأثیر گذار بر بروز این مشکل ایجاد فشار زیاد بر دندان‌ها است. این فشار ممکن است بر اثر مسواک زدن نادرست یا مشکلاتی مانند دندان قروچه ایجاد شده باشد. برخی از بیماری‌های شایع و اختلال‌های بایت نیز تأثیر بسیار زیادی بر تحلیل رفتن لثه دارند.

روش های تشخیص تحلیل لثه

اگر در مراحل ابتدایی متوجه این مشکل در لثه خود شوید، بهتر می‌توانید آن را درمان کرده و از بروز مشکلات جدی‌تر جلوگیری کنید. نشانه‌های مختلفی برای تحلیل لثه وجود دارد که هنگام مشاهده آدن‌ها باید به دندانپزشک مراجعه کنید. در این شرایط دندانپزشک شرایط لثه و دهان و دندان شما را بررسی می‌کند و از بروز مشکل اطمینان حاصل می‌کند. مهم‌ترین نشانه‌های تحلیل لثه به صورت زیر هستند.

• قرمز شدن لثه‌ها
  • لق شدن دندان‌ها
  • ایجاد بوی بد دهان
  • کاهش اندازه لثه‌ها
  • نامرتب شدن دندان‌ها
  • نمایان شدن ریشه دندان‌ها
  • احساس درد در لثه‌ها
  • خونریزی لثه و دندان مخصوصا هنگام مسواک زدن و استفاده از نخ دندان

صفحه اینستاگرام دکتر مهران دانشمند بهترین ایمپلنت شهرکرد

با مشاهده این علائم باید هرچه سریع‌تر به دندانپزشک مراجعه کرده و از آسیب‌های جدی تر جلوگیری کنید. جالب است بدانید بیشتری مشکلات پیش آمده برای دندان‌ها در سن بزرگسالی در نتیجه تحلیل لثه به وجود می‌آیند. پس از از بین رفتن بافت لثه، ریشه‌های دندان نیز آسیب دیده و سست می‌شوند. در نتیجه فرد دندان‌های خود را از دست می‌دهد. به همین دلیل برای جلوگیری از این مشکلات جراحی تحلیل لثه انجام می‌شود.

امکان درمان لثه تحلیل رفته

این مشکل قابل درمان است و دندانپزشک می‌تواند با روش‌های مختلف آن را درمان کند.

عوامل موثر در قیمت کاشت ایمپلنت Zimmer

کاشت ایمپلنت دندان تحت بیهوشی