مراحل درمان انواع ایمپلنت دندان

مراحل درمان انواع ایمپلنت دندان | بهترین ایمپلنت شهرکرد | بهترین ایمپلنت اصفهان |

مراحل درمان انواع ایمپلنت دندان

در این مطلب از سایت دکتر مهران دانشمند، بهترین ایمپلنت شهرکرد مراحل درمان انواع ایمپلنت دندان را مورد بررسی قرار می دهیم.

اجزای تشکیل دهنده ایمپلنت

ایمپلنت دندان از سه بخش تشکیل می شود که بخش های تشکیل دهنده آن از قبیل زیر هستند:

پایه ایمپلنت

قسمت پایه ایمپلنت بخشی از آن است که از فلز تیتانیوم ساخته می شود و این بخش به جای ریشه دندان قرار داده می شود و در استخوان فک قرار می گیرد که به علت ساخته شدن آن از تیتانیوم، به خوبی با بدن پیوند برقرار می کند و هیچ مشکلی برای انسان به وجود نمی اورد. پایه تیتانیومی ایمپلنت بعد از مدتی به استخوان فک جوش می خورد و استحکام مناسبی به دست می آورد.

اباتمنت

اباتمنت مهره ای است که به عنوان عامل اتصال در بین پایه و روکش ایمپلنت قرار می گیرد اما این قطعه برای همه افراد استفاده نمی شود بلکه برای برخی از افراد به جای اباتمنت از چسب مخصوص ایمپلنت استفاده می گردد.

اما به صورت کلی پزشکان استفاده از اباتمنت را بیش از چسب ایمپلنت توصیه می کنند زیرا اباتمنت استحکام بیشتری به دندان میدهد و از کج شدن روکش و پایه جلوگیری می کند.

روکش ایمپلنت

قسمت روکش ایمپلنت اصلی ترین بخش ایمپلنت است زیرا تنها بخشی از ایمپلنت به شمار می آید. که قابل دید است و زیبایی دندان و تمامی مراحل خوردن و جویدن غذا با استفاده از این بخش انجام می شود. روکش ایمپلنت در واقع همان تاج دندان است که شباهت بسیار زیادی به دندان طبیعی دارد و به همین دلیل با وجود جلوه زیبایی که در دهان ایجاد می کند. باعث شده تا استفاده از این روش برای ترمیم دندان بسیار رایج باشد.

روش های مختلف کاشت دندان | بهترین ایمپلنت شهرکرد

انواع ایمپلنت از نظر مراحل درمان

ایمپلنت از نظر مراحل درمان را می توان به گروه هایی به شرح زیر تقسیم بندی کرد:

ایمپلنت یک مرحله ای

روش ایمپلنت یک مرحله ای به گونه ای است که در آن بعد از جراحی و قرار دادن ایمپلنت در دهان، روی آن با استفاده از پیچ درپوش می بندند. به گونه ای که لثه بر روی آن کشانده نمی شود بلکه لثه در اطراف ایمپلنت دوخته می شود. علت انجام این کار را می توان این مساله در نظر گرفت که با گذشت چند ماه بعد از ایمپلنت نیازی به جراحی مجدد نباشد. زمانی که از ایمپلنت یک مرحله ای استفاده می شود. جای دندان به مدت چند ماه خالی می ماند و استخوان به خوبی به ایمپلنت جوش بخورد.

ایمپلنت دو مرحله ای

در ایمپلنت دو مرحله ای به دو عمل جراحی نیاز است که یکی از آنها برای جایگذاری ایملپنت است و جراحی دیگر برای باز کردن لثه اتصال اباتمنت و روکش انجام می شود. به همین دلیل می توان گفت که جراحی دوم بسیار ساده است و دوره نقاهت آن نیز بسیار کوتاه می باشد.

صفحه اینستاگرام دکتر مهران دانشمند بهترین ایمپلنت شهرکرد

ایملپنت فوری

ایمپلنت دندان به روش پانچ زمانی کاشت می شود. که بیمار در اثر اتفاقات ناگوار مانند تصادف، ابتلا به بیماری و یا حتی عدم بهداشت دهان و دندان، دندان های خود را از دست دهد. انواع پیوند استخوان و شیوه های کاشت دندان به صورت کاشت دندان مصنوعی یا کاشت دندان طبیعی وجود دارد. اینکه کدام روش برای کدام بیمار مناسب است. بسته به شرایط دندان بیمار و تجربه دندانپزشک انجام می شود. ایمپلنت را متخصص ایمپلنت می تواند به دو روش با جراحی و یا بدون جراحی یا پانچ کردن انجام دهد.

ایمپلنت دندان به روش پانچ کردن که به آن ایمپلنت یک روزه ، ایمپلنت بدون جراحی و یا ایمپلنت فلپس نیز می گویند از روش های موثر برای جایگزینی دندان های از دست رفته می باشد. برای انجام ایمپلنت دندان به روش معمولی بایستی لثه توسط متخصص برش داده شود اما در کاشت ایمپلنت دندان به روش پانچ نیازی به این کاری نیست.

انتخاب ایمپلنت از نظر مراحل درمان

برای اینکه از ایمپلنت استفاده کرد، شخصی که به عنوان دندانپزشک مراحل ایمپلنت را برای فرد انجام می دهد. براساس وضعیت بیمار نوع روش درمانی ایمپلنت را برای او تعیین می کند و معمولا این روش توسط پزشک تعیین می شود اما شاید این امکان نیز وجود داشته باشد که بیمار نیز نظر خود را در این زمینه ارائه دهد .

دکتر مهران دانشمند در دکتر آفبهترین ایمپلنت شهرکرد در کلینیک 24


مطالب پیشنهادی برای مطالعه :

کاشت ایمپلنت دندان برای افراد سیگاری

روش های مختلف کاشت دندان

شرایط عمومی کاشت ایمپلنت دندان

دسته بندی : مطالب آموزشی بهترین ایمپلنت اصفهان و شهرکرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *