نکاتی درباره پر کردن دندان

نکاتی درباره پر کردن دندان | بهترین ایمپلنت شهرکرد | بهترین ایمپلنت اصفهان |

درباره پر کردن دندان بیشتر بخوانید

در نوشته امروز از سایت دکتر مهران دانشمند، بهترین ایمپلنت شهرکرد قصد داریم چند نکته درباره پر کردن دندان خدمت شما بیان کنیم. با ما همراه باشید.

آسیب زدن به پرکردن دندان

لازم می‌دانیم این نکته را متذکر شویم که متأسفانه امکان آسیب به پرکردن دندان نیز وجود دارد. بعضی از افراد زمانی که ترمیم دندان را انجام می‌دهند. این تصور را دارند که دندان برای همیشه در برابر پوسیدگی و یا فشار مقاوم شده و در نتیجه مراقبت‌های لازم را به عمل نمی‌آورند. در صورتی که کاملاً برعکس است.

دندان دستکاری شده ضعیف‌تر از دندان‌های سالم است. اگر شما از دندان پر شده مراقبت نکنید، خوردن غذا‌های سفت و سخت به دندان آسیب بیشتری وارد می‌کند و حتی اگر از آمالگام برای پرکردن استفاده شده باشد، دچار ریزش خواهد شد. بنابراین احتمال آسیب به پرکردن دندان وجود دارد. به همین دلیل متخصصان توصیه می‌کنند بعد از پرکردن دندان حتماً یک روکش روی آن قرار دهید تا همانند یک عایق از دندان شما محافظت کند.

پر کردن دندان در دوران بارداری

متأسفانه برخی از خانم‌ها در دوران بارداری دچار پوسیدگی دندان می شوند. و این پوسیدگی به حدی پیشروی می‌کند که اصلاً نمی‌توان صبر کرد تا دوران بارداری آن‌ها تمام شود و سپس برای اقدامات دندانپزشکی دست به کار شد. در واقع دندانپزشک مجبور است در همان دوران بارداری درمان را شروع کند. برای پر کردن دندان در دوران بارداری باید به چند مورد توجه داشته باشید:

  • شما باید سن بارداری خود را به متخصصین اطلاع دهید. یعنی باید بگویید که جنین در چند ماهگی قرار دارد. در دورانی که دقیقاً سن رشد جنین است و اندام‌ها در حال شکل‌گیری است، به هیچ عنوان نباید برای اقدامات دندانپزشکی دست به کار شوید و این موضوع به تشخیص متخصص بستگی دارد.
  • در زمان پر کردن دندان به سراغ مواد حاوی جیوه نروید چون این ماده به شدت بر روی سلامت جنین تاثیر منفی می‌گذارد.
  • به هر حال در زمان ترمیم و پرکردن دندان حتماً باید از ماده بی‌حسی استفاده شود و همان گونه که می‌دانید در دوران بارداری تا جایی که امکان دارد نباید تزریق ماده بی‌حسی انجام شود چون به سلامت جنین آسیب وارد خواهد شد. اما اگر متخصص به سراغ دارو‌های بی‌حسی از گروه B برود چون این داروها در گروه مواد بی‌خطر قرار گرفته‌اند، به همین دلیل کمترین خطر را برای مادران باردار خواهد داشت.

مزایا و معایب ترمیم و پر‌کردن دندان با آمالگام | بهترین ایمپلنت شهرکرد

آیا پرکردن دندان درد دارد؟

زمانی که قرار است پر کردن دندان را انجام دهید، حتماً متخصص برای شما آمپول بی‌حسی تزریق خواهد کرد. اما بعد از اتمام کار، در صورتی که عصب دندان قطع نشده باشد و یا به دلیل دستکاری شدن لثه و در نتیجه تحریک شدن عصب دندان‌های کناری، با از بین رفتن اثر ماده بی‌حسی کمی درد احساس خواهید کرد. اما این درد جزئی است و در صورتی که برای شما قابل تحمل نیست، می‌توانید از مسکن استفاده نمایید.

صفحه اینستاگرام دکتر مهران دانشمند متخصص ایمپلنت شهرکرد

چند نکته برای مراقبت از دندان پر شده

  • زمانی که عملیات ترمیم و پرکردن دندان انجام گرفت، تا چند ساعت به هیچ عنوان نباید خوراکی‌های سخت و حتی مواد غذایی جویدنی را مصرف کنید.
  • اگر متخصص از مواد سفید رنگ استفاده کرده است مصرف نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های رنگی حداقل یک روز ممنوع است.
  • در روز بعد می‌توانید به سراغ غذا‌های نرم بروید ولی بهتر است یا یک هفته در خوردن غذا بیشتر احتیاط کنید تا فشاری به دندان وارد نشود.
  • توجه داشته باشید که در یک هفته اول شما درد جزئی را در دندان خود احساس می‌کنید. حتی اگر دندان عصب کشی شده باشد باز هم به دلیل تحریک عصب‌های کناری، این اتفاق خواهد افتاد. ولی باید بعد از چند روز تا یک هفته این درد به طور کامل از بین برود. در غیر این صورت حتماً به متخصص مراجعه نمایید.
  • در صورتی که احساس می‌کنید ارتفاع دندان پر شده بلند است، به متخصص مراجعه کنید تا آن را بتراشد و دندان‌های فک بالا و پایین به راحتی بر روی هم منطبق شوند.

دکتر مهران دانشمند در دکتر آفبهترین ایمپلنت شهرکرد در کلینیک 24


مطالب پیشنهادی برای مطالعه :

مقایسه دندان مصنوعی ثابت و متحرک

دلایل بوی بد دهان

علت دندان قروچه 

دسته بندی : مطالب آموزشی بهترین ایمپلنت اصفهان و شهرکرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *