کاربردهای ایمپلنت متحرک

بهترین ایمپلنت شهرکرد | بهترین ایمپلنت اصفهان | کاربردهای ایمپلنت متحرک | بهترین ایمپلنت شهرکرد

بررسی کاربردهای ایمپلنت متحرک

شاید نام ایمپلنت‌های متحرک شما را به یاد همان دندان مصنوعی معروف بندازد که در گذشته های دور از آن استفاده می شده است. البته نباید در این قضیه انکار را به کار برد چون تا حدودی ایمپلنت همان دندان مصنوعی بوده که در جای خود ثابت نمی شده است. این متحرک باعث خواهد شد که به هنگام غذا خوردن و یا حتی صحبت کردن از جای خود کنده شود و فرد را دچار اذیت کند. در این مقاله از سایت دکتر مهران دانشمند، بهترین ایمپلنت شهرکرد کاربردهای ایمپلنت متحرک را مورد بررسی قرار می دهیم.

اما یکی از مزایای ایمپلنت متحرک یا همان کاشت دندان بدون ایمپلنت را در قیمت و هزینه ساخت آن دانست. مقاومت ایمپلنت شاید به استحکام ایمپلنت ثابت نباشد اما با این حال استحکام و مقاومت خود را داشت. هر چند برای تمیز کردن ایمپلنت‌های دندان متحرک لازم است که از دهان بیرون آورده شود اما در نظر داشته باشید که می توان بدون بیرون آوردن ایمپلنت آن را تمیز کرد و شست و شو داد.

مزیت های ایمپلنت متحرک

ایمپلنت های متحرک که توسط مرکز ایمپلنت ساخته می شود، بسته به وسعت فضای بی دندانی و در انواع شکل های گوناگون قابل طراحی است. این طراحی به گونه ای است که یک قسمت اکریلی صورتی ساخته شده و به تعداد مورد نیاز دندان مصنوعی بر روی آن قرار می گیرد. از جمله مزایای ایمپلنت متحرک می توان به کم بودن هزینه ساخت آن اشاره کرد. هر چند امکان اینکه ایمپلنت متحرک چسبندگی کافی را نداشته باشد و بیمار در درازمدت اقدام به کاشت ایمپلنت دندان ثابت نماید.

از دیگر مزایای ایمپلنت متحرک، راحت بودن در تمیز کردن دندان است. ازنظر برخی افراد ایمپلنت متحرک همانند دندان های مصنوعی قدیمی است اما در نظر داشته باشید که ایمپلنت متحرک به عنوان پشتیبان برای استخوان های تحلیل رفته فک قرار می گیرد در حالی که دندان مصنوعی قدیمی این مزیت را ندارد.

از سوی دیگر نصب به دندان مصنوعی قدیمی دارای قبات بیشتری است و احتمال شکستگی و حتی شل شدن در آن کمتر خواهد بود. با کمک ایمپلنت متحرک بیمار در جویدن غذاها مشکلی نخواهد داشت و حتی قادر به خوردن چیزهای سفت و چسبنده نیز می باشد. از دیگر مزایا که می تواند شما را راغب به ساخت ایمپلنت متحرک کند، ظاهر طبیعی است که به صورت فرد می دهد. ایمپلنت های متحرک به نحوی ساخته می شود که به هنگام کار گذاشتن کسی آن را تشخیص نمی دهد. ایمپلنت های متحرک می توانند استخوان فک را حفظ کنند و بدین روش از تحلیل رفتن لثه تا حد زیادی پیشگیری کند.

معایب و مزایای پروتزهای دندانی | بهترین ایمپلنت شهرکرد

چگونگی کاشت پروتز متحرک

در مرکز ایمپلنت کاشت پروتز متحرک یا ایمپلنت متحرک در سه مرحله انجام می شود که در ادامه آن را شرح خواهیم داد:

  • در ابتدای کار متخصص ایمپلنت با دقت و مهارت تمام فیکسچر را با کمک عمل جراحی به استخوان فک وصل می کند. پس از این مرحله نیاز است که بیمار در یک بازه زمانی 3 تا 4 ماه صبر کند تا بافت لثه و فک در سطح سلولی روی ایمپلنت رشد کند. پایه ایمپلنت به نحوی ساخته شده است که با بدن سازگاری داشته و از این رو بدن آن را بخشی از استخوان فک می شناسد.
  • این مرحله باید با دقت زیادی انجام شود تا فرم دندان با شکل ایمپلنت متحرک همخوانی داشته باشد و ظاهر طبیعی صورت را حفظ کند. از این رو برای این مرحله بیمار باید یک ماه زمان را درنظر بگیرد. در مرحله پایانی تاج ها ب پایه ها وصل می شود و به نوعی این اتصال انجام خواهد شد که به هنگام غذاخوردن و یا صحبت کردن ایمپلنت دچار لغزندگی نشود.

صفحه اینستاگرام دکتر مهران دانشمند متخصص ایمپلنت شهرکرد

افراد کاندید کاشت پروتز متحرک یا ایمپلنت متحرک

اوردنچرها (پروتز متحرک متکی برایمپلنت) برای کسانی که با دندان‌های مصنوعی که به شیوه قدیمی درست می‌شوند، مشکل دارند و نمی‌توانند به راحتی با آن‌ها غذا بخورند و تکلم کنند، بسیار مناسب است. افرادی هستند که وسواسی خاصی دارند و تمایل دارند بعد از خوردن غذا دندان های خود را در بیاورند و تمیز کنند. این افراد می توانند از ایمپلنت متحرک استفاده کنند. از سوی دیگر افرادی که از توده استخوانی کافی برای ایمپلنت دندان برخوردار نیستند می توانند ایمپلنت متحرک یا پروتز متحرک را انتخاب کنند.

اما در مجموع باید بدانید که برای تشخیص بهترین شیوه کاشت دندان نیاز است که شما با متخصص دندانپزشکی صحبت کنید و مشاوره داشته باشید. در این شرایط متخصص با توجه به شرایط بدنی و جسمی بیمار بهترین نوع کاشت ایمپلنت دندان را تشخیص می دهد.

دکتر مهران دانشمند در دکتر آفبهترین ایمپلنت شهرکرد در کلینیک 24


مطالب پیشنهادی برای مطالعه :

دلایل و علائم عفونت ایمپلنت دندان

علائم و درمان دندان عقل نیمه نهفته

شرایط کاشت ایمپلنت ساب پریو استیل

دسته بندی : مطالب آموزشی بهترین ایمپلنت اصفهان و شهرکرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *