انجام MRI با داشتن ایمپلنت دندان

بهترین ایمپلنت شهرکرد | بهترین ایمپلنت اصفهان | انجام MRI با داشتن ایمپلنت دندان | بهترین ایمپلنت شهرکرد

بررسی انجام MRI با داشتن ایمپلنت دندان

در علم پزشکی از روش های مختلفی برای تشخیص و درمان بیماری های مختلف استفاده می شود. MRI یکی از این روش ها است و به منظور عکسبرداری و کسب اطلاع از بافت های داخلی بدن انسان مورد استفاده قرار می گیرد. در مطلب امروز سایت دکتر مهران دانشمند بهترین ایمپلنت شهرکرد انجام MRI با داشتن ایمپلنت دندان را مورد بررسی قرار می دهیم.

MRI یک روش غیر تهاجمی برای انجام این امور است که به کمک آن پزشک می تواند وضعیت تومورهای مغزی را بررسی کند. و از وضعیت سلامتی مغز و یا آسیب های مربوط به آن مطلع گردد. اما یک مساله بسیار مهم در رابطه با این ام آر آی و دستگاه آن وجود دارد که باعث می شود تا امکان استفاده از این روش تشخیصی برای همه بیماران وجود نداشته باشد. به همین دلیل این پرسش به وجود می اید که آیا با ایمپلنت می توان MRI داد؟

تعریف ایمپلنت

ایمپلنت در واقع یکی از بهترین و جدیدترین روش هایی است که به منظور ترمیم دندان های آسیب دیده و یا از دست رفته مورد استفاده قرار می گیرد که برای استفاده از آن باید سه بخش تشکیل دهنده ایمپلنت به ترتیب در دهان قرار داده شوند.

در واقع پایه تیتانیومی، روکش و اباتمنت بخش های تشکیل دهنده ایمپلنت هستند که باید در ابتدا پایه ساخته شده از تیتانیوم ایمپلنت در فک و به جای ریشه دندان از دست رفته قرار داده شود و سپس بر روی آن روکش ایمپلنت نصب شود. برای نصب روکش بر روی پایه نیز از قطعه ای فلزی به نام اباتمنت استفاده می شود و یا در مواقعی به جای اباتمنت از چسب ایمپلنت استفاده می کنند.

امکان انجام MRI با داشتن ایمپلنت دندان

همان طور که گفته شد در ترمیم دندان با ایمپلنت از فلز تیتانیوم و یا زیرکونیا در جهت ساخت پایه آن استفاده می شود اما با این وجود خوشبختانه استفاده از ایمپلنت با هر یک از فلزات ذکر شده در انجام تصویربرداری با روش MRI و یا سایر روش ها مشکلی را ایجاد نمی کند زیرا زیرکونیا و تیتانیوم از فلزات فرو مغناطیسی محسوب نمی شوند و وجود آنها در دهان برای انجام این روش تصویربرداری بلامانع است.

علت حساسیت MRI به فلزات

دستگاه MRI یک دستگاه بسیار بزرگ است که از قدرت مغناطیسی بسیار زیادی برخوردار است که در حین عملیات اسکن و تصویربرداری میتواند فلزات را به خود جذب کند. افرادی که در این زمینه تخصص دارند، اعلام کرده اند که قدرت دستگاه MRI به حدی زیاد است که می تواند تانک های اکسیژنی، ویلچر و یا هر نوع دستگاه فلزی دیگری را به خود جذب کند.

اما در میان تمامی فلزات گروهی از آنها که به صورت فرو مغناطیسی باشند مانند: تیتانیوم و زیرکونیا با قرار گرفتن در معرض این دستگاه باعث بروز مشکل نمی گردند.

نکاتی در مورد ایمپلنت دندان DIO | بهترین ایمپلنت شهرکرد

ایمپلنت های مناسب برای انجام MRI

روکش های ایمپلنت به صورت کلی از سرامیک و یا کامپوزیت ساخته می شوند که در تولید انها هیچ فلزی به کار نمی رود و از این جهت تمامی انواع روکش ایمپلنت با برندهای گوناگون و یا در انواع مختلف در انجام عملیات MRI مشکلی را ایجاد نمی کنند.

در واقع تنها بخش فلزی ایمپلنت پایه آن است که در تمامی انواع ایمپلنت ها این بخش را یا از تیتانیوم و یا از زیرکونیا می سازند. با این وجود از هر نوع ایمپلنتی که استفاده کنید. هیچ مشکلی برای MRI برایتان ایجاد تمی شود و آزادانه می توانید انواع مورد نظر ایمپلنت را برای خود به کار ببرید.

تفاوت انجام MRI برای افراد دارای ایمپلنت با افراد عادی

شاید با خود فکر کنید که انجام عملیات MRI برای کسانی که ایمپلنت کرده اند با کسانی که فاقد ایمپلنت و یا فلزات در بدن خود هستند. با تکنیک های متفاوت و یا شرایط گوناگون انجام می شود. اما در این رابطه باید اشاره کنیم که خوشبختانه در انجام عملیات ام آر آی هیچ تفاوتی میان کسانی که ایمپلنت کرده اند و یا فاقد آن هستند. وجود نخواهد داشت بلکه همه در شرایط یکسان این روش اسکن را انجام خواهند داد.

صفحه اینستاگرام دکتر مهران دانشمند متخصص ایمپلنت شهرکرد

مزیت های کاشت ایمپلنت دندان

استفاده از ایمپلنت علاوه بر آنکه در انجام اسکن MRI مشکلی را به وجود نمی آورد. از مزیت های دیگری نیز برخوردار است که مزایای آن از قبیل زیر هستند:

  • بهره مند بودن از دوام و ماندگاری بسیار بالا
  • افزایش میزان زیبایی دندان ها
  • ایجاد جلوه بسیار طبیعی در دهان
  • عدم بروز مشکل برای دندان های مجاور
  • عدم ایجاد عارضه برای بدن
  • امکان استفاده از بیمه برای انجام آن
  • امکان استفاده از آن تا پایان عمر
  • عدم ایجاد مزاحمت در دهان
  • امکان ترمیم آن در صورت نیاز
  • امکان استفاده از آن برای ترمیم هر تعداد دندان
  • عدم وجود محدودیت سنی و جنسی برای آن
  • و…

دکتر مهران دانشمند در دکتر آفبهترین ایمپلنت شهرکرد در کلینیک 24


مطالب پیشنهادی برای مطالعه :

دندان مناسب برای کاشت ایمپلنت

کاربردها و مزایای ایمپلنت نانو

کاربردهای ایمپلنت دندان tri

دسته بندی : مطالب آموزشی بهترین ایمپلنت اصفهان و شهرکرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *