آشنایی با ایمپلنت آمریکایی ZIMMER

ایمپلنت آمریکایی ZIMMER | بهترین ایمپلنت شهرکرد | بهترین ایمپلنت اصفهان |

بررسی ایمپلنت آمریکایی ZIMMER

در این مطلب از سایت دکتر مهران دانشمند، بهترین ایمپلنت شهرکرد ایمپلنت آمریکایی ZIMMER را مورد بررسی قرار می دهیم. ایمپلنت Zimmer یکی دیگر از انواع ایمپلنت های امریکایی بوده که بیشتر بیماران تمایل به کاشت آن دارند. برندهای متفاوت ایمپلنت امریکایی انتخاب را برای هر بیمار و حتی متخصص دندانپزشکی سخت خواهد کرد. ایمپلنت دندان بعنوان یک جایگزین موثر و کارآمد برای دندان های از دست رفته، در انواع مارک و برند مختلف در سراسر جهان ساخته می شود.  در این میان قدمت فعالیت شرکت ها و برندهای کشور آمریکا توانسته بخش عظیمی از بازارهای قطعات ایمپلنت دندان را به خود اختصاص دهد.

تاریخچه ایمپلنت آمریکایی زیمر

شرکت تولید کننده ایمپلنت زیمر به صورت کلی فعالیت خود را از سال 1927 در امریکا آغاز کرد و در سال 1381 این نوع ایمپلنت به ایران راه پیدا کرد. شرکت پیشرو دندان در ایران نماینده شرکت زیمر است. ایمپلنت زیمر توسط شرکت آمریکایی بایومد که دومین شرکت ایمپلنت آمریکایی است و بسیار معروف است خریداری شده است و بالاترین سهم را در بازار آمریکا و اروپا به خود اختصاص می دهد. با این وجود باید گفت که ایمپلنت زیمر در گروه برترین ایمپلنت های آمریکایی قرار دارد.

معرفی ایمپلنت زیمر Zimmer و کاربرد آن

در سال 1927 شرکت زیمر به تنهایی اقدام به تولید ایمپلنت آمریکایی نمود که شروع کار خود را با تنوع بالای محصولات و بسیار خلاقانه آغاز کرد. همین امر باعث شد که در همان ابتدا توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب نمود. در سال 2005 شرکت زیمر به عنوان بهترین شرکت تولید کننده با شرکت بیومت خود را ادغام کرد و به پیشبرد کار خود بیشتر از قبل بها داد. در مجموع می توان ایمپلنت زیمر را به عنوان گرانترین ایمپلنت دنیا معرفی کرد. تفاوت این قیمت را می توانید در جنس ایمپلنت به خوبی مشاهده کنید. در این از ایمپلنت آمریکایی به جای تیتانیوم از تنتالوم استفاده شده و همین امر باعث می شود که قیمت نیز نسبت به دیگر برندها و مدل ها گرانتر ازحد معمول باشد.

ایمپلنت Zimmer یا همان ایمپلنت یک روزه در سال 1381 به طور جدی وارد ایران شد و توانست برای خود نمایندگانی را برگزیند. در کشور امریکا ایمپلنت Zimmer به عنوان دومین ایمپلنت آمریکایی با نام زیمر بایومد معرفی کرد. این شرکت هم اکنون بالاترین سهم در بازار کشور آمریکا و علاوه براین دومین سهم بازار اروپا را به خود اختصاص داده است.

مشخصات سیستم ایمپلنت زیمر

اگر بخواهیم به صورت تخصصی و حرفه ای مشخصات و بهترین روکش ایمپلنت را آنالیز کنیم بایستی گفت که در این مدل از تکنولوژی سطح MTX در بخش فیکسچر استفاده شده است. از این تکنولوژی برای تسریع استخوان سازی، bone apposition و self tapping بکار گرفته شده است. البته فراموش نکنید که ایمپلنت زیمر Zimmer خود دارای انواع سطوح می باشد که بسته به نیاز بیمار هر کدام کار گذاشته می شود.

شرکت زیمر همانند ایمپلنت سوئیسی برای اینکه اتصال Cold Weld بین فیکسچر و اباتمنت را قوی کند و از سوی دیگر از سست شدن پیچ جلوگیری کند از کانکشن هگز داخلی استفاده می کند. سیستم فیکسچرهای زیمر را به صورت Mount طراحی کرده اند و آن را در بسته بندی های فیکسچر به خوبی مشاهده خواهید کرد.

کاشت مینی ایمپلنت دندان | بهترین ایمپلنت شهرکرد

جنس ایمپلنت زیمر

ایمپلنت زیمر Zimmer یا ایمپلنت با پانچ که تحت عنوان مدل Biomet 3i هم در میان دندانپزشکان شناخته می شود، دارای ویژگی های خاص خود می باشد. این نوع از ایمپلنت به نوعی طراحی شده است که برای هر تاج دندانی می تواند مناسب باشد. این جنس از میکرو ساخته شده و به راحتی به استخوان فک جوش خواهد خورد و علاوه براین با بافت دهان و دندان سازگاری کامل دارد. به طور کلی ایمپلنت زیمر Zimmer در دو مدل NanoTite و OsseoTite ساخته و به بازار قطعات ایمپلنت دندان ارائه شده است.

ایمپلنت Zimmer با جنس NanoTite

در این دسته از ایمپلنت دیجیتال ساختار نانو به کار رفته است که می تواند به خوبی بین استخوان فک و فیکسچر پیوند را ایجاد کند. برای بیمارانی که از دندان های ریزی برخوردار هستند استحکام خوبی را دارد و مشکلی در کاشت ایمپلنت زیمر Zimmer ایجاد نخواهد کرد. زیمر برای اینکه اطمینان حاصل کند که نانونیت به خوبی با بافت های نرم استخوان کرستال جوش خواهد خورد از فرمولاسیون خاصی استفاده می کنند.

ایمپلنت Zimmer با جنس OsseoTite

این نوع همانند نوع نانو دارای قابلیت استحکام خوبی می باشد به نحوی که احتمال عفونت را به حداقل خود خواهد رساند. این امتیاز باعث می شود که سلامت بافت های نرم دهان و دندان به طور کامل حفظ شود.

مزیت های کاشت انواع ایمپلنت زیمر ZIMMER

ایمپلنت آمریکایی زیمر دارای مزیت های به شرح زیر است:

  • دوام و ماندگاری بسیار بالا
  • امکان استفاده از آن به صورت مادام العمر
  • حفظ زیبایی دندان ها
  • ظاهری بسیاری طبیعی
  • امکان ترمیم دندان ها با استفاده از این نوع ایمپلنت در ایران
  • امکان پرداخت هزینه آن توسط برخی از بیمه های درمانی
  • سازگاری بسیار بالا با بدن انسان و دهان و لثه
  • کاهش احتمال بروز عفونت در دهان
  • و…

صفحه اینستاگرام دکتر مهران دانشمند متخصص ایمپلنت شهرکرد

انواع ایمپلنت زیمر از نظر جنس

همان طور که در قسمت های فوق برای شما عزیزان شرح داده شد، ایمپلنت زیمر از نظر جنس دارای انواع مختلفی است که هر یک از انواع آن دارای هزینه مربوط به خود هستند و قیمت های متفاوتی دارند.

امکان کاشت ایمپلنت زیمر در ایران

از آنجایی که ایران یک کشور تحت تحریم های امریکا است و دائما با کشور امریکا دارای مشکلات سیاسی است، بسیاری از افراد با این پرسش مواجه می شوند که آیا با وجود تحریم های آمریکا علیه ایران و با وجود این مسائل سیاسی در بین دو کشور، آیا ایمپلنت آمریکایی نظیر ایمپلنت زیمر در ایران پیدا می شود و امکان استفاده از آن وجود دارد و یا خیر.

در پاسخ به این سوال باید گفته شود که ایمپلنت زیمر در ایران قابل تهیه و استفاده است اما ممکن است که گاهی اوقات بر اساس مسائل ذکر شده، تهیه این نوع ایمپلنت با مشکل مواجه شود و نتوان این نوع ایمپلنت را پیدا کرد. علاوه بر آن باید بدانید که ممکن است ایمپلنت زیمر در همه کلینیک ها قابل تهیه نباشد و در صورتی که قصد دارید فقط از این نوع ایمپلنت استفاده کنید، باید به مراکزی مراجعه کنید که این نوع ایمپلنت را ارائه می دهند.

دکتر مهران دانشمند در دکتر آفبهترین ایمپلنت شهرکرد در کلینیک 24


مطالب پیشنهادی برای مطالعه :

آشنایی با ایمپلنت آلمانی آرگون

کاشت مینی ایمپلنت دندان

عمر مفید ایمپلنت دیجیتال دندان

دسته بندی : مطالب آموزشی بهترین ایمپلنت اصفهان و شهرکرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *