علل انجام جراحی لثه

علل انجام جراحی لثه | بهترین ایمپلنت شهرکرد | بهترین ایمپلنت اصفهان |

بررسی علل انجام جراحی لثه

عمل جراحی لثه برای درمان برخی بیماری های مرتبط با لثه انجام میشود. در این مطلب از سایت دکتر مهران دانشمند، بهترین ایمپلنت شهرکرد علل انجام جراحی لثه را مورد بررسی قرار می دهیم.

  • ترمیم استخوان فک و بافت های آسیب دیده مرتبط با لثه
  • جلوگیری از افتادن دندان
  • کاهش شکاف لثه بین دندانها
  • تغییر شکل استخوان فک برای کاهش خطر رشد باکتری ها در شکاف استخوان
  • از بین بردن باکتری ها و عفونت
  • درمان بیماریهایی مثل، گینوییت و پریودنتیت که نیازمند عمل جراحی لثه هستند.

تعریف گینوییت

گینوییت نوع خفیفی از بیماری لثه است که می تواند باعث قرمزی لثه، تورم و خونریزی آن شود. بیشتر اوقات، لثه به دلیل بهداشت ضعیف دهان و دندان، پلاک و تارتار دندان، دچار چنین بیمیاری می‌شود. درمان حرفه ای توسط دندانپزشکان و انجام جراحی لثه می‌تواند از بروز چنین بیماری پیشگیری کند یا حتی آن را درمان کند.

تعریف پریودنتیت

پریودنتیت نیز نوعی شدیدتر از بیماری لثه است که در آن وضعیت لثه بدتر شده و حتی بیماری پیشرفت میکند. در ادامه پیشرفت پریودنتیت، باف آن شروع به التهاب میکند و ممکن است به استخوان و بافت های اطراف لثه هم سرایت کند. در طی این فرایند التهابی، لثه ها از دندان جدا می شوند.

این وضعیت باعث می شود فضاهایی ایجاد شود که به نوبه خود باکتری را به دام می اندازند و منجر به شکل گیری عفونت می شوند. در نهایت دندان ممکن است لق شده و بی افتد و حتی استخوان به شدت آسیب ببیند.

پیشگیری از بیماری لثه

از آنجا که بیماری لثه در اثر رشد بیش از حد باکتری ها ، پلاک ها و ایجاد تارتار ایجاد می شود ، داشتن بهداشت دهان و دندان مناسب معمولاً در جلوگیری و معکوس کردن این بیماری مؤثر است. در بیشتر موارد، با مراقبت منظم از دندان، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن در طول روز متوانند به جلوگیری از بروز بیماری لثه و و کاهش هزینه جراحی لثه منجر شود.

عوامل ایجاد لثه تحلیل رفته | بهترین ایمپلنت شهرکرد

میزان درد جراحی لثه

بسته به نوع روش جراحی، طیف وسیعی از موارد ممکن است رخ دهد. بیشتر عمل های جراحی لثه حدود 2 ساعت طول می کشد. در بعضی موارد، بیمار کاملا بیهوش میشود و در موارد دیگر، جراحی فقط شامل استفاده از بی حسی موضعی برای بی حس کردن لثه است. تزریق داروی بی حسی می تواند در ابتدا کمی ناراحت کننده باشد. اما به طور کامل باعث بی حس شدن بافت لثه میشود و در هر دو حالت، در طول جراحی لثه، بیمار دردی احساس نمی کند.

صفحه اینستاگرام دکتر مهران دانشمند بهترین ایمپلنت شهرکرد

عوارض جراحی نکردن لثه

در صورت عدم درمان مشکلات لثه، ممکن است در آینده به انواع مشکلات سلامتی مانند بیماری های قلبی عروقی، دیابت مبتلا شوید. مادرانی که از این بیماری رنج میبرند ممکن است فرزندی به دنیا بیاورند که وزنش کم است حتی ممکن است زایمان زودرس را به نیز تجربه کنند. بیماری لثه همچنین می تواند به یک وضعیت بهداشتی جدی تبدیل شود که روی دندان ها ، لثه ها و استخوان ها تأثیر می گذارد و منجر به عفونت و مرگ استخوان و بافت آن می شود. این وضعیت ممکن است نیاز به جراحی لثه به صورت گسترده ای برای ترمیم و درمان بیماری داشته باشد.

مراجعه مجدد به پزشک بعد از جراحی لثه

یک یا 2 هفته بعد از عمل، شما به توصیه جراح باید به مطبش برگردید تا او نتایج عمل را از نزدیک دیده و ارزیابی کند. او در همین جلسه بخیه ها را میکشد و به وضعیت شما رسیدگی خواهد کرد. بعد از این مدت لثه ها و دندان ها التیام می یابند، و محکم تر و قوی تر از قبل میشوند. اما این امکان نیز وجود دارد که برخی از افراد نسبت به دمای گرم یا سرد و حتی استفاده از خمیر دندان حساس شوند. اگر چنین مشکلی برای شما پیش آمد نگران نباشید زیرا به مرور زمان بهبود پیدا خواهید کرد. اما جهت اطمینان به جراح خود اطلاع دهید.

دکتر مهران دانشمند در دکتر آفبهترین ایمپلنت شهرکرد در کلینیک 24


مطالب پیشنهادی برای مطالعه :

مراحل درمان انواع ایمپلنت دندان

آشنایی با آفت دهان یازخم کانکر

انواع مختلف روکش‌های دندانی

دسته بندی : مطالب آموزشی بهترین ایمپلنت اصفهان و شهرکرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *