پیوند استخوان دندان

بهترین ایمپلنت شهرکرد | بهترین ایمپلنت اصفهان | پیوند استخوان دندان | بهترین ایمپلنت شهرکرد

معرفی پیوند استخوان دندان

پیوند استخوان دندان جلو یک راه برای فراهم کردن شرایط مساعد برای کاشت ایمپلنت دندان است. ایمپلنت یکی از بهترین روش های جبران دندان از دست رفته می باشد. اما برای استفاده از مزایای ایمپلنت در مدت طولانی، بایستی در همان ابتدا از تراکم استخوان خوبی برخوردار باشید. پیوند استخوان برای اشخاصی مورد نیاز است که تراکم استخوان کافی ندارند. در این نوشته از سایت دکتر مهران دانشمند بهترین ایمپلنت شهرکرد قصد معرفی خدمت پیوند استخوان دندان را داریم.

برخی اتفاقات یا حتی بیماری ها باعث از بین رفتن این دندان ها می شود. چنانچه زمان زیادی از جای خالی دندان بگذرد و یا فرد به بیماری های خاصی دچار شده باشد، استخوان به مرور زمان تحلیل می رود. با تحلیل رفتن این استخوان ها دیگر شرایط کاشت ایمپلنت به آسانی فراهم نمی شود.

پیوند استخوان دندان جلو در این شرایط یک گزینه بسیار خوب و موثر می باشد. بدون شک می دانید که وجود تراکم استخوان یکی از شرایط مهم و لازم برای کاشت است. در نظر داشته باشید که کیفیت و کمیت استخوان یکی از گزینه های تعیین کننده چگونگی التیام یافتن و جوشن خوردن استخوان ها می باشد. برای افرادی که دندان های خود را از دست می دهند، توصیه می شود در همان هفته های اولیه برای کاشت ایملنت دندان اقدام کنند.

علت پیوند استخوان دندان

همان گونه که اشاره کردیم، تراکم استخوان برای کاشت ایمپلنت یک امر ضروری و واجب است. در صورت فقدان این مورد پیوند استخوان دندان ها بدون شک یک گزینه عالی خواهد بود. بدون وجود پیوند، کاشت ایمپلنت موفقیت آمیز نخواهد بود. برای ثابت نگه داشتن پایه ایمپلنت، استخوان فک محکم و لثه های سالمی مورد نیاز است.

روش های مختلف مواد پیوند استخوان

برای پیوند انواع مواد پیوندی موجود است که متخصص بسته به شرایط بیمار و البته مقدار پولی که می خواهد هزینه کند، گزینه مناسب را انتخاب می کند. پیوند استخوان دندان جلو می تواند از استخوان خود بیمار باشد. هر فردی دارای چند بخش در بدن خود است که می توان از آن برای پیوند استخوان استفاده کرد. در اکثر مواقع می توان این استخوان را از داخل دهان، ناحیه چانه یا دندان آسیای سوم یا در فک بالا از پشت دندان آخر پیدا کرد. برای افرادی که نمی توان از این قسمت ها استخوان برداشت و یا نیاز به استخوان بیشتری دارند؛ می توان از استخوان ران یا بخش خارجی استخوان درشت نی زانو استفاده کرد. با استفاده از استخوان خود بیمار، علاوه بر جلوگیری از سرایت بیماری، مدت زمان بازسازی استخوان بسیار کمتر می شود.

ایمپلنت فوری | بهترین ایمپلنت شهرکرد

استخوان انسان دیگر

برای بیمارانی که شرایط برداشتن استخوان از بدن خود را ندارند، می توان از استخوان فرد دیگری برای او استفاده کرد. علاوه بر بیشتر شدن هزینه ها، بایستی تست های بیماری های عفونی نیز انجام شود. در این حالت زمان التیام و فرایند بهبودی نسبت به روش بالایی بیشتر خواهد بود.

صفحه اینستاگرام دکتر مهران دانشمند متخصص ایمپلنت شهرکرد

استخوان حیوان

برای پیوند استخوان دندان جلو زیاد از استخوان حیوان استفاده نمی کنند. اما با این حال یکی از گزینه های موجود برای جبران کمبود تراکم استخوان است. در اکثر مواقع، زمانی از استخوان حیوان استفاده می شود که برای دندان های انتهایی نیاز باشد.

مواد معدنی سنتزی

یکی دیگر از روش های جبران کمبود استخوان، استفاده از مواد معدنی سنتزی برای پیوند استخوان دندان است. ایمپلنت دندان بهترین روش جایگزین دندان از دست رفته است اما بایستی آن را به بهترین نحو نیز انجام داد. برای افرادی که شرایط لازم استفاده از روش های بالا را ندارند، می توان از پیوند استخوان با کمک مواد معدنی سنتزی کمک گرفت.

نکته مهمی که باید به آن دقت کرد، میزان استفاده از پیوند استخوان است. در صورتی که دندان آسیب دیده هنوز سرجایش باشد، پودر فاقد مواد معدنی و ضدعفونی را پس از کشیدن دندان در حفره دندان می ریزند. در نظر داشته باشید که برای این روش نیاز به بخیه خواهد بود.

دکتر مهران دانشمند در دکتر آفبهترین ایمپلنت شهرکرد در کلینیک 24


خدمات تخصصی دکتر مهران دانشمند بهترین متخصص ایمپلنت شهرکرد :

 

 

دسته بندی : خدمات بهترین ایمپلنت شهرکرد خدمات پیوند لثه و استخوان

2 thoughts on “پیوند استخوان دندان”

  1. تحلیل استخوان فک داشتم چون چند سالی جای خالی دندانم بود دکتر دانشمند برای بیماریم جراحی پیوند استخوان فک تجویز کردند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *